27 Kasım 2010 Cumartesi

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 62


Merhaba sevgili okuyucular. Bu haftadan itibaren değişiklik yaparak sizlere kendi şiirlerimin yanında sevdiğim şiirleride sunmak istiyorum. Bu şiirler, ünlü şairlerin şiirleride olabilir, yada şaire ün katan ünlü şiirlerde olabilir. Bu hafta Abdürrahim Karakoç’tan iki şiir seçtim. Bu iki şiir türkü formunda bestelendi. İkiside “Mihriban” adını taşıyor. İkinci Mihriban şiirinin diğer adıda “Unutursun”dur. İlkini, türkücülerde dahil her türden çeşitli şarkıcıların söylediğini söylememe gerek yok sanırım. İkici “Mihriban” bir diğer adıyla “Unutursun” şiirinin gene türkü formunda bestelenmiş biçimini ben Selda’nın sesiyle çok sevmiştim. Sizlerinde bildiğine eminim.

***

MİHRİBAN


Sarı saçlarına deli gönlümü
Bağlamıştın,çözülmüyor mihriban
Ayrılıktan zor belleme ölümü
Görmeyince sezilmiyor Mihriban


Yar,deyince kalem elden düşüyor
Gözlerim görmüyor aklım şaşıyor
Lâmbada titreyen alev üşüyor
Aşk kağıda yazılmıyor Mihriban

Önce naz sonra söz ve sonra hile
Sevilen seveni düşürür dile
Seneler asırlar değişse bile
Eski töre bozulmuyor Mihriban

Tabiplerde ilaç yoktur yarama
Aşk değince ötesini arama
Her nesnenin bir bitimi var ama
Aşka hudut çizilmiyor Mihriban

Boşa bağlanmış bülbül gülüne
Kar koysan köz olur aşkın külüne
Şaştım karabahtım tahammülüne
Taşa çalsam ezilmiyor Mihriban

Tarife sığmıyor aşkın anlamı
Ancak çeken bilir bu derdi gamı
Bir kördüğüm baştan sona tamamı
Çözemedim çözülmüyor Mihriban

ABDURRAHİM KARAKOÇ

***

MİHRİBAN ( UNUTURSUN)

“Unutmak kolay mı? ” deme,
Unutursun Mihriban’ım.
Oğlun, kızın olsun hele
Unutursun Mihriban’ım.

Zaman erir kelep kelep..
Meyve dalında kalmaz hep.
Unutturur birçok sebep,
Unutursun Mihriban’ım.

Yıllar sinene yaslanır;
Hâtıraların paslanır.
Bu deli gönlün uslanır...
Unutursun Mihriban’ım.

Süt emerdin gündüz-gece
Unuttun ya, büyüyünce...
Ha işte tıpkı öylece
Unutursun Mihriban’ım.

Gün geçer, azalır sevgi;
Değişir her şeyin rengi
Bugün değil, yarın belki
Unutursun Mihriban’ım.

Düzen böyle bu gemide;
Eskiler yiter yenide.
Beni değil, sen seni de
Unutursun Mihriban’ım.

ABDURRAHİM KARAKOÇ

***

Bu iki güzel şiirden sonra kendi şiirlerime dönüyorum.

246/13

Gece çıkmaz sabaha

Kalpten dilekler olmasa

Kalpler böyle çarpmazdı

İçinde sevgiler olmasa

Aydın Göle

23 mart 2003

***

244/14

Mart şuh kadındır

İsterse sıcak, cana yakındır

İsterse denizleri kudurtur

İsterse çiçeklerle süsler etrafı

İsterse bembeyaz karlarla..

İsterse kocakarıları dondurur

Mart şuh kadındır


Aydın Göle

23 mart 2003

***

245/15

Artık ıslak hatıralar

Yeşerir gözlerimde

Neden sevgiler kısa ömürlü

Sevgililer vefasız

Ayrılıklar uzun

Ve çetin olur bilen var mı

Bilen var mı, gören var mı

Ben beni arıyorum

Yitik aşkları bulan var mı

Aydın Göle

23 mart 2003

Sırada uzun bir şiir var. Bu hafta yerimiz yetmeyecek. Haftaya bu şiiri bölmeden tekrar veririm. Bu hafta sayfamızdaki yerimizin alabildiği kadarıyla yetinmek zorundayım. Şiir anlayacağınız gibi kan kardeşime yazıldı. Bu şiir Amerika’nın ikinci Irak saldırısıyla birlikte birkaç konunun iç içe işlendiği bir şiirdir.

16

Bana nefes alma deseydin almazdım

Deniz dibinde yaşa deseydin yaşardım

Bana güneşte eri deseydin erirdim

Benden can isteseydin verirdim

Yazma deme duramam

Ben sevgisiz yaşayamam

Bülbülü susturabilir misin

Gül bahçelerini yok etmeden

İhtimâl, o zaman denerim

Sana göz veririm, söz veremem

İhtimâl, o zaman denerim

Sağnak sağnak yağdım hep

Yağmursuz bulut olamadım hiç

Yağmazsam bahçeme yağmam

Sen kankamsın

Sen kristal camsın

Sana dokunmaya kıyamam

Kırmam mümkün değil

Siğil çıktı bedenimde, yüzlerce siğil

Kızardım güneşte kızaran domatesler gibi

Yüzümü görme

Irkım değişti aniden

Utancımı görme

Ben küçücüğüm

Ben yerden bitme

Sözüm geçmez ki kendime

Ne yeminler bozdum bilsen

Bu yüzden borcum çok

Bir yüreğim var verebileceğim

Çok şükür o hacizsiz

Al senin olsun, zaten içinde sen varsın

Sığdın desem ona, sığmazsın

Bana yazma deme

Ben sana yollayayım

İstersen okuma

Sana gitti bileyim bu şiir

Bu bana yeter

Sen kankamsın

Sen kristal camsın

Seni kırmam mümkün değil

“Önemli şeyler dışında yazma,

Zaten dardasın” demiştin.

“Bu sıralar işler durgun,

Zaten hardasın” demiştin.

Beni düşündüğün için bu kadar

Yüreğim karıştı ırmaklara

Seni seviyorum bu önemli değil mi

Zaten dünya karışık

Gene Amerika ırakla savaşta

Irakta gene Saddam

Amerika’da bu kez oğul Bush

Belli değil nereye varır bu iş

Kıyamet kopabilir

Zaten kopuyor ırakta

Aydın Göle

27 mart 2003

***

İyi pazarlar geçirmeniz umut ve dileğiyle..

Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com


Yayın Tarihi: 07.11.10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder