28 Eylül 2010 Salı

ENGELLİLERE OY KULLANMA EZİYETİ


ÇİZGİ-YORUM COŞKUN GÖLE



Merhaba sevgili okurlar. Bayram sonrasının bu ilk yazısıyla gene karşınızdayım. Umarım bayramınız gönlünüzce geçmiştir.

Bayram ertesi anayasa değişikliği için halk oylaması yapıldı. Bu halk oylamasından %53-54 dolayında bir evet bekliyordum. Nerdeyse 8 yıldır iktidar olan bir partinin yıprandığını düşünerek %58 oranında bir evet çıkması beni biraz şaşırttı. Burada saymak istemediğim bir çok etken ortaya çıkan oranı sağladı. Bu etkenlere bakıp yorum yapmayı toplumbilimcilere bırakalım. Bizim için önemli olan alınan sonuçtur. Nedenler, eylem koyucularının araştırma yapıp senteze ulaşmaları için önemli olabilir. Tabii aynı konunun tekrarı söz konusu olduğunda geçerli bu. Biz şimdi yeni döneme bakalım. Halk bu sonucu istemiştir. Madem halk istemiştir saygıyla karşılamak gerekir.

Burada eğitimlilerle eğitimsizler farkını ortaya atıp insanlar arası kalite ayrımı yapmak demokrasinin ruhuna aykırı olur. Hiç elmalarla armutlar bir arada sayılır mı denmemesi gerekir. Nitelikli oy (bunu beli sayının tutturulması olarak belirtiyorlar, bense eğitimli ve eğitimsiz kişilerin oyundan söz etmek için bu deyimi seçtim) diye bir kavram henüz icat edilmedi çünkü. Herkesin bir ve aynı değerde oyu geçerlidir. Demokrasinin de güzelliği buradadır. Resmi bir futbol maçında Fenerbahçe ile Sapanca Sporun golleri aynı sayılır. Zayıf takım diye Sapanca Sporun attığı bir gol üç gol yerine sayılmaz. Tersine mantıkla bir profesöründe oyu üç oy yerine geçmez. O da çobanla, çobanda onunla aynı oy hakkına sahiptir.

Ama bunlardan ziyade, katılan herkes oy kullanabilmiş mi, ona bakmak gerekir. İşte bu konuda ilimizde sorunlar yaşandı. Eminim bir çok il ve ilçede aynı sorunlar yaşanmıştır. Yaşlılar ve Engellilerin bir çoğu bu halk oylamasında oy kullanamadılar. Benim bildiğim sekiz engelli seçim sandıklarına ulaşamadı. Neden biliyor musunuz? Yüksek katlardaki seçim sandıklarının yaşlı ve engellinin oy kullanabilmesi için aşağıya indirilmesi yasakmış da ondan. Bu nedenle bir çok engelli geri dönmüştür mutlaka.

Ben oyumu kullandım. Akülü arabamı Mustafa Kemal Paşa İlköğretim okulunun arka kapısından girebilmesi için merdivenlerde taşıttırdım. Sağ olsun vatandaşlarımız çok yardımseverler. Onlara yük olmakta bizi üzüyor. Oysa koskocaman bir bahçesi ve girişte gene kocaman bir kulübesi var. Oraya bir iki sandık koyarak yaşlı ve engelli seçmene oy kullanma hakkı verilemez miydi? Sakarya İli Yüksek Seçim Kurulundan en geç 10 ay sonra yapılacak seçimler için bu konuların özellikle gözetilmesini rica ediyorum.

Milli eğitim il müdürüyle okul müdürlerinden de okul girişindeki merdivenlerin yanına rampa yapmalarını rica ediyorum. Hiç değilse ilk kata rahatça girilebilsin. Sadece oy zamanı kullanılsın diye değil, engelli öğrencilerinde okullarına rahat, rahat girebilmeleri için bu şart değil mi?

Hayatın her alanında nedense fazla eziyet çekiyoruz. Engellilerin oy kullanma eziyeti kimsenin umurunda da değil. Oysa “engelli, yaşlılar ve kadınlar için “pozitif ayırımcılık” tan söz ediliyor. Birde bu konu şimdi anayasal bir hak oldu. Buna rağmen engelli ve yaşlılar düşünülmezse kimi kime şikayet edeceğiz?

İl ve ilçe yüksek seçim kurumlarına ricayla tekrar ediyorum okul girişlerinde varsa baraka veya kulübelerde, yoksa seçim için kurulacak taşınır baraka veya kulübeler kurularak engelli ve 65 yaş üstü yaşlıların oy kullanmaları sağlanmalıdır.

Unutmamalı ki her birey bir engelli ve yaşlı adayıdır.


Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com


Yayın Tarihi: 20.09.10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder