16 Eylül 2010 Perşembe

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 57

Merhaba sevgili okurlar. Şiirlerimi sunduğum bir tatil gününde hepinize şiir kadar güzel, şurup gibi bir gün geçirmenizi diliyorum. Havalar şurup gibi günler sunma vaadiyle geliyor artık. O bunaltıcı sıcakları öncü leylekler aldı götürdü. Bu yaz da öyle sıcak geçti ki, 45 gün kadar tek damla yağmur düşmedi. Ne sebze kaldı ne meyve.. pazarlar kupkuru. Ağustos ayında enflasyonu arttı. Ağustos ayına göre yıllık enflasyon % 8-9 oldu. Karpuz tezgahlardan çok çabuk kalktı bu yaz. Küresel ısınmanın olumsuzluklarını bu yıl bütün çıplaklığıyla yaşadık. Bundan sonra her yaz bu durum artarak sürecektir. Ne diyelim? İnsanoğlu ektiğini biçiyor.

Bu hafta bitmeden mübarek ramazan ayı bitiyor. Perşembe günü bayram başlayacak. Bayram sonunda anayasa değişikliği için halk oylaması yapılacak. Umarım memleketimiz için en iyi sonuç alınır.

Şiirleri gene araya girmeden beğeninize sunuyorum.

***

84

Fesleğen kokarsın yağmurlarla ıslanırken

Duyulmaz hiç sesim, gelsem sabah erken

Kuşlar kanat açmadı, mavi değil gökyüzü

Uyanda öp öksüzü, gün bir daha doğsun

Aydın Göle

10 ocak 2003

***

85

Saçma sapan

Anlaşılmaz sözler duyarsan benden

Kelimelerimi yitirmişimdir, arıyorumdur

Gözlerime iyi bak nerdeler, soruyorumdur

Vahşi, kıstırılmış hayvan gibi boğuksa sesim

Gelirken harfleri düşürmüşümdür

Hiçbir ses duymazsan,

çıt çıkmazsa benden hatta

Seni değil kendimi unutmuşumdur

Seni unutamam yıldızlar söyler

Seni hatırlatır ak güvercinler

Seni unutamam gök devrilmeden üstüme

Kendimi unutmadığım gün mü var?

Hep bir yerlerde,

Adını fısıldarken buluyorum,

Her bir parçamı.

Nefesimle ısıtıp penceremin camını

Adınla dolduruyorum

İçim ısınıyor

alnım terliyor boncuk boncuk

İçimde gürbüz çocuk.

Balık olmuş şişede

Deniz kestanelerini özler, yosunları özler

Görmez şişenin dışındakini

Ben seni unutamam yıldız dolu bu gece

Göz yaşımda yıldız gördüm unutamam


Aydın Göle

10 ocak 2003

***

86

Bu gece yağmur yağmasın ben ağlıyorum ya

Bu gece kimse uyanmasın ben uyumuyorum ya

Nöbetlerdeyim, nöbet tutuyorum sensizlik nöbetimde

Ne zaman bitecek bilmem ne zaman

Ben sonsuz zamana, sensizlik nöbetlerine kilitlendim

Bu gece yağmur yağmasın ben ağlıyorum ya

Kırılmaz kilitlerin odasındaki yalnızlığımla

Aydın Göle

10 ocak 2003

***

87

Mısralar yakamı bırakmıyor

Şiir yağıyor dize dize

Her mısra yüreğimi yakıyor

Kelimeler geliyor dize

Senin saçlarını okşar gibi

Kelimeleri okşuyorum

Bir sen gelmedin dize

Boğuyor beni boğuyor

Saçlarını okşamak isteğim

Ne oldu bir tanem ne oldu bize

Senden uzaktayım sanki hapisteyim

Bin kolum var binide boş

Seni saramazsa.

Seni saramazsa,

Hasret büyür taşar yüreğimden

Dönüp duramam kendi içimde

Aydın Göle

10 ocak 2003

***

88

Ben beni arıyorum, kendimi yani

Düşürdüm sevda yollarında bulamıyorum

Dün sevdanın kollarında gördüm ağır hasta

Beni almak için sevdadan,

ardından koştum

Bir dönemeçte kaybettim kendimi

Hükümlüdür, hükümsüz değil

Hem de

ağırlaştırılmış müebbede hükümlü

Kurtuluş yok sevdadan, beni arıyorum

Boynunda beni

Sırtında beni

Sevda çıkmazı

Şubat apartmanı

14 numarada oturan beni

Bulanlara ömrümü vereceğim

Aydın Göle

13 ocak 2003

***

89

Neden eziyet ediyorsun yüreğime

Zaten küçük, zaten öksüz bir çocuk o

Neden eziyet ediyorsun yüreğime

Zaten güçsüz, zaten ruhu yaşlı çocuk o

Aylar uzadıkça uzuyor ayrılığın gölgesi

Kapılar almaz hasreti,

hasret sığmaz kapılardan

Bir yüreğe nasıl sığar bilmez misin

Ruhu yaşlandıysa bundan,

Unuttuysa bundan unuttu kendini

Eziyet etme yüreğime

sana tutkun çocuk o.

Aydın Göle

14 ocak 2003

***

90

Eğer dünya duracaksa şimdi dursun

Yıldızlar

kopan tespih gibi dağılsın semaya

Sen gelmeyeceksen zaman koşsun

Ben mahşeri bekleyeceğim.

Sıratı kıratla geçeceğim,

Seni terkime alıp.

Hasret benim vuslatım, yüreğim sabret

Duracaksa dünya şimdi dursun

Yar yok yanımda

Yıldızlar pul pul olsun

Dökülsün geceden

Aydın Göle

16 ocak 2003

***

91

Eğer yağmur yağıyorsa çık dolaş

Yağmur benim ellerimdir

O ellerimle saçlarını okşayacağım

Eğer güneş çıkarsa bulutların arasından

Gözünü güneşe çevir gözlerini

Güneş sevginden tutuşmuş gözlerimdir

Bak tutuşan gözlerime korkmadan bak

Gözlerinden kalbine akacağım

Aydın Göle

16 ocak 2003

***

92

Yaşadıklarımızı fazla önemseme

Yitirilmiş duyarlılığımıza ağıt yakma

Her bir avuntu günahımızı öder mi

Ödermi insanlığa borcumuzu

(yada sevdamıza yeni yük ekler mi)

Yaşadıklarımız,

yarınlardan çalınmış anlardır.

Ömrümüzden kaç günümüz silinir,

yada kaç yılımız..

Boş ver yaşanmıştır yaşananlar

Yaydan çıkmış ok geri döner mi

Geri döner mi yola çıkmış kurşun

Son takatine dek gider varacağı yere

Yaşadıklarımızı fazla önemseme

Aydın Göle

16 ocak 2003

***

Bu pazarlıkta bu kadar. Her ne kadar sürç-i lisan eyledikse af ola sevgili okurlar. Hepinize güzel bir hafta sonu ve tekrar görüşmek dileğiyle.. Hoşça kalın!..


Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com


Yayın Tarihi: 05.09.10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder