15 Şubat 2010 Pazartesi

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 31



Merhaba sevgili okurlar. Gene Pazar ve gene şiirlerimle karşınızdayım. Bu satırları okur ve umarım şiirleri beğenirsiniz. Ayrıca bu gün sevgililer günü. Bütün sevenlerin kavuşmasını diliyorum. İlk şiir babamın bir özdeyişinden esinlendiğim bir şiirdir. Babam “İnsanda, eşyada eskir.” derdi ve eklerdi: “İnsanın evinde eski; sadece ana-babası olabilir. Eşya daima yeni olmalı. Çünkü ikisi de eski olursa orda hayat taze olmaz.” Ben buna; “iki eski şey çok makbuldür; biri şarap, biri de dostluk” hariç özdeyişi eklenmelidir diye düşünüyorum.

Her Sevgililer gününe eskiyen zamana inat genç gönülle ulaşmak kim istemez? İyimser bir bakışa sahip olmadan da kimse genç bir gönüle sahip olamaz. Beden yaşlanır ama gönül öyle kolay yaşlanmaz. 

99
Zaman eskisin
Eşya eskisin
Sen hep yeni kal

Bacadaki duman gibi
Çaydanlığın demi gibi
İnce ince tüt göğüme

Ürkek korkak bakarım
Sensiz yağmurdan korkarım
Usulcacık tut elimi

Zaman eskisin
Eşya eskisin
Sen hep yeni kal

Aydın Göle
03.03.2002

***   ***   ***

Gecenin içinde bir güzel müzik, gökte yakut taşları gibi parlayan yıldızlar ve gönülde bir sevgili varsa yaşamak ne harikadır.. başka ne istenir ki? Bir ömür boyu yaşanan böyle günler çok azdır.  

100
Sevdiğim sözler
Sevdiğim şarkılar gibi geceler
Çıkar gelir adınla
Varsın doğmasın gün
Varsın güneş küssün bana
Sen varsın ya

Aydın Göle
03.03.2002

***   ***   ***

Herkes kendi hayatının başrol oyuncusudur. Sevdiği de ikinci başrolü oynar. Böyle sinemasal kurguyla sevgiliye “bu akşam seni düşünerek, seni yaşayarak, sensiz sarhoş olacağım” diyorum. Sevda böyle bir şeydir işte. Neden sevgilinin kendisinden daha çok hayaliyle yaşarız? Çünkü hayaliyle sevgiliyi gönlümüze göre biçimlendirmek kolaydır da ondan.

101
Sen filmimin baş kadın oyuncusu
Sen durakların ilk ve sonuncusu
Her durağında başka mevsimler var
Saçlarımda kar
İçimde bahar
Mevsiminin sarhoşuyum
Bu yüzden filmim kapalı gişe
Bu yüzden mey dolu şişe
Bitecek sabaha kadar

Aydın Göle
06.03.2002

***   ***   ***

Sevgiliye iyi geceler dilemek için yazılmış bir şiir. Bu küçücük şiir umulmadık bir etkiye ulaşmıştı.

102
Sevginin kucağında bebek gibi
Gecenin kucağında melek gibi
Mutlu mesut uyu sevdiğim

Aydın Göle
10.03.2002

***   ***   ***

Öyle kendinizi paralamanıza gerek yok! Sevgililer gününde sevgiliye vereceğimiz en değerli hediye kalbimizdir. Kalbi sevgilide olan başka hediyeleri kendiliğinden alır zaten değil mi?

103
Yıldız toplayacaktım gökyüzünden
Denizden istiridye
Gökyüzü bulutluydu, Denizse dalgalı
Ben yorgun ve dermansızdım
Verilecek bir kalbim var
Alır mısın tereddütsüz

Aydın Göle
12.03.2002

***   ***   ***

Değişim heyecan vericidir. Hele hele yalnızlıktan kurtulmak öyle heyecan vericidir ki, sesinize ses katılacak ve biri sizi dinleyecek bir düşünsenize.. çünkü yalnızlık cehennemdir. Orda yanarken su veren olmaz. Elinizi bir el tutarsa kuruyan dudaklarınızı görecektir. Size vereceği bir bardak su umuda ve mutluluğa verilmiş sudur.

Bir şeyler değişse
Değişse bir şeyler
Cehennemden kurtulsam
Yalnızlığımdan kaçsam
Yanarken ateşten bir damla
Bir damla su verilse dudaklarıma
Elimi sıksa elin
Bir umut saçsa yüreğime
Son saate yetişse adalet
İpten alsa beni
Bir şeyler değişse
Değişse bir şeyler
Henüz baş başa konuşamadık
Bir dakika kalamadık baş başa
Sen orda öyle duruyorsun
Ben sana akıyorum nehir olup
Bir şeyler değişmeli
Değişmeli bir şeyler

Aydın Göle
12.03.2002

***   ***   ***

Bu günde şiirlerimle sizlere konuk oldum. Bana katlandığınız için çok teşekkür ederim. Gelecek hafta Pazar günü gene şiirlerimle karşınızda olmak dileğiyle, bütün sevenlerin sevgililer gününü kutluyorum. Hepinize iyi pazarlar.


Eti dile gelmişti
Başımı döndürdü şarkıları
Dili söylemese de
Başımı döndürdü bakışları

Aydın Göle
12.03.2002


Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Yayın Tarihi: 14.02.2010
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder