20 Temmuz 2010 Salı

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 51

Merhaba sevgili okurlar. Bu sene yaz oldukça geç geldi. Geç geldi ama şimdide kavuruyor her şeyi. Allahtan geceleri biraz serin, yoksa bu sıcakta uyunmaz. Artık Marmara bölgesi de iyiden iyiye karasal iklim özelliklerini gösteriyor. Gündüzleri çok sıcak, geceler hatırı sayılır derecede serin oluyor farkındasınız değil mi? Bu konuyu uzatmak şiir köşesine uygun değil. Ama sıcaklar yüzünden nefes almakta zorlandığımızda bir gerçek.. yaz yazlığını yapsın. Bütün gıdalar bu sıcakla oluşuyor. Tarlada ekinler güneşle ve sıcakla olgunlaşıyor. Tıpkı şiirler gibi. Yürek yanmasa şiir olur mu?

İşte bu haftaki ilk şiirimiz: Ağustos böceği ile karıncanın masalını andırdığını şiiri okuyunca düşünür müsünüz bilmem ama amacım o değildi. Sadece laklâk etmeyi yarını düşünmeden günü boşa geçirmek olarak kabul eder ve bu mısrayla böyle bir benzerlik kurarsanız yanlış olur sanırım. Çünkü bütündeki anlam başka.

…. ….

211

Yaza, yaza, yaza erdim

Yaya kaldım yazdan çıktım

Leyleklerle laklâk ettim

Onlarda gitti baharlara

Yağmurlar, karlar bana kaldı

Güzler, kışlar bana kaldı

Acı ıslıklı rüzgârlarda

Aydın Göle

21 ekim 2002

*** ***

Bir çocukluğa özlem şiiri. Çocuklar nede güzel ve kolayca her türlü sorunlardan sıyrılıyorlar değil mi? Keşke biz büyüklerde böyle davranabilsek.

…. ….

212

Biraz hınzır, biraz muzip

Çocuk olsam öfkeyi sezip

Büyüklerin dünyasından

Sessiz limanıma kaçacağım

Bir pencere açsam

Rüyalardan aksam

Oyun bahçelerine

Aydın Göle

23 ekim 2002

*** ***

İnsan her türlü suçlanmaya açıktır. Sağlam duruşlu ve karakteri oturmuş kişiler bunlara aldırmaz bile. Ya diğerleri.. etrafınıza bakın kendini olur olmaz ne çok savunan olduğunu görürseniz şaşırmayın. Bunu sevgisizliğe bağlıyorum ben. Bu şiirde biraz mizahi biçimde bunu anlatmaya çalıştım.

…. ….

55

Ben size ne dedim

Bütün peynirleri ben yedim

Gezmediğim kalmadı; mutfak, kiler

Keyfimi bozdu arsız kediler

Fındık bulamadım ekmek kırıntısına

Bari sevenim olsa

Beni göğsüne alsa

Gözlerinde sevginin izini görsem

Üç gün yaşasam sonra ölsem

Gönül rahatlığıyla.

Bıyığım titriyor sevgisizlikten

Aydın Göle

23 ekim 2002

*** ***

Kısa mesajla şiirlerimi sevdiklerime gönderdiğimi biliyorsunuz artık. Bu gönderilmemiş şiirlerden bir şiir. Gene sevgiliye sitem var bu şiirde. Ne çok önemsiyoruz kendimizi. Sitem önemsenmeyi istemekten başka bir şey değil. Yerli yersiz her zaman bu hataya düşeriz. Sevdalılar bu hataya kırılganlıkları arttığı için daha sık düşerler.

…. ….

56

Kalbim türbe sensin yatırı

Yılların insafı yok, yok hiç hatırı

Okunmaz, okunsa da anlaşılmaz tek satırı

Yalnızlığa çıkar bütün yolları

Yalnızlık ki bir ağaç gibi, en zoru

Birikir azalmaz, gün geçtikçe, şüphe ve soru

Sevdanın budur hep yaşattıkları

Ben sevdaya sevdalı, en başından sana

Gözlerimde tomurcuklanıyor göz yaşları

Kalbim türbe sensin yatırı

Bilmiyorum, aklımda değil çocuk oyunları

Ben hiç koşmadım oynamadım

Mızıkçı değildim fakat

Çocuk oyunlarında hep yalnızdım

Ayaklarım felçliydi ben özürlüydüm

Tamam da..

Kalbim serkisof saatti mübarek ama

Seviyor amansız, yordu sevmekten

Sadece sevmek bana özgü, sevenim yok!

Gene yalnızım, yıldızlar kadar

Uzak bir yıldız görürseniz, o; benim.

Gözlerim yaşlıdır gene, kalbim yaslı

Yalnızım..

Bir karanfil ağlıyor kalbimin derinliklerinde

Sırılsıklam aşık bir yağmur yağıyor

Oylum, oylum seni düşünüyorum

Seni düşünüyorum

Fidanım..

Sürgündeyim..

Sensizim..

Aydın Göle

23 ekim 2002

*** ***

Şimdi sıradaki iki şiiri peş peşe okuyun ve sonra biraz düşünün. Yüce yaratana dua etmeliyiz, ama çalışmadan her şeyi duadan bekleyemeyiz. Hatta çalışsak bile dua bazen istediğimizi vermez. Her çalışma başarıyla sonuçlanır diye bir kural mı var? Sevgi bile olsa sonunda, istenen olmayabilir.

…. ….

213

Allah’ım

Sana inanır ve sana sığınırım

Bizlere yaşama sevinci ver

Bizleri sevgiden mahrum etme

Sevdiğimiz kadar sevilmeyi

Sevildiğimizden fazla sevmeyi

Nasip eyle

Kimseyi sevmezsem

Cennetin haram,

Cehennemin mekânım olsun

Beni cehennem ateşi yerine

Sevgi ateşi yaksın.

Sevgiyle cennete

erenlerden eyle Allah’ım

Aydın Göle

26 ekim 2002

*** ***

214

Dua kaderi etkiler mi

Kader duayı bekler mi

Ben istersem olur mu her şey

Her şey isteğimi törpüler mi

Sonbahar yaprakları mı aşk

Onları süpüren çöpçüler mi

Aydın Göle

26 ekim 2002

*** ***

Bu haftanın son şiiriyle sizlere veda ediyorum sevgili okurlar. Şiirdeki gibi yalnızlık, yılgınlık yaşamamanızı diliyorum.

215

Güldüm dişlerim dondu

Mezarında bir ölü döndü

Yaşanan dündü

Bugün tipi, boran

Bugün yok halimi soran

Çürüyen elmayım dışım yeşil

Dışım yeşil, siz içimi görmezsiniz

Ölüm şaka gibi

Ölüm şaka gibi

Ölüm şaka gibi

İste yarınım olmasın

Ölüm şaka gibi

İki liman arası deniz yolculuğu

Son limana yolculuk ölüm

Son sefere gönder gideyim

Bayrak taşımam daha bu sularda

Aydın Göle

1 kasım 2002

*** ***

Bugünde beni okuyan herkese iyiyi pazarlar dilerim sevgili okurlar. Haftaya gene şiirlerimle görüşmek üzere hoşça kalın..

Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com

Yayın Tarihi: 18.07.10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder