14 Temmuz 2010 Çarşamba

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 50


Merhaba sevgili okurlar. Bir Pazar gününe daha erdik. Gene sizlere şiirlerimle sesleneceğim. Bu Pazar dünya kupası maçları da bitiyor. Bu akşam hiç şampiyon olmamış iki takım karşı karşıya gelecek. Kim şampiyon olursa olsun ilk kez şampiyon olmuş olacak. Tıpkı şiirin yolunu bulması gibi şampiyon olacak takımlarda öyle yollarını buldular. Küçük ama çalışkan ülke Hollanda her zaman sevdiğim ülkedir. Bir amcam orda yaşadı. Yeğenlerim halâ ordalar. Hollanda’ya bu yüzden de bir yakınlık duyuyorum. Büyük ülkelere öyle büyük bir sevgi beslemem, öyle hayranlıkta duymam. Çünkü büyüklüklerinin bedelini hep bizlere ödeterek büyük olmuşlardır.

Bu onları öğrenme ve bilmeme engel değil tabii. Ayrıca onlara düşmanlık beslememe de gerek görmüyorum. Düşmanlık kör olmakla eş. Onları yeneceksek üretimimizle, yeni hayat tarzları sunarak yeneceğiz.

Konuyu dağıtmayalım. Bu akşam rakiplerden biri olan İspanya coşkulu bir Akdeniz ülkesi. Coşkularımızla birbirimize benzeriz. Nede olsa bizde Akdeniz ülkesiyiz. Sakin ve çalışkan güçle Hollanda, coşkulu ve artistik özelliklerle İspanya bakalım bize nasıl bir futbol ziyafeti sunacaklar. Bana göre İspanya ağır basıyor. Onlar rakibe top göstermeden maç kazanıyorlar. Gene öyle bir sonuç olacak sanırım.

Şiire gelince:

Bu hafta az, iki uzun iki kısa, dört şiiri beğeninize sunacağım. Konuklarım var ve bu yüzden yazmaya pek fazla vaktim olmuyor.

*** ***

Bu şiirde sevgide dahil, hiçbir şey kaf dağının ardında değil göremeyeceğimiz kadar yanımızdadır diyorum. Öyle değil midir gerçekten? Her şeyi biz idealistleştirerek zorlaştırmıyor muyuz?

…. ….

52

Senin için yazdıklarıma kalemlerde isyan ediyor, ak kağıtlarda.

En içli ahlarını duyuyorum ahlarımın arasında.

Duysan dayanamazdın, belki yüreğin “dön” derdi “seni çok sevenine dön.”

“Dön ve bir daha ayrılma yanından hiç.”

“Öyle kolay mı seven birini bulmak?

“Sever, hem de çok sever de sevilemezsin, sevdiğin kadar.”

“Ne şarkılar geçer dilinden sevilmek özlemiyle.”

“İçli, sevda yanığı kara şarkılar.”

“Sevmek yetmez, birde sevilmek istersin.”

“Hemde ölesiye çok sevilmek..”

“İşte bak, seni sevenin orda, senin için isli kara.”

“Sevdandan yanmış tutuşmuş, görmez misin?”

Derdi mutlaka yüreğin. “Dön!”

“Seni çok sevenine dön!”

Benim, kalemlerin ve güvercin kanadı ak kâğıtların

Gözyaşları dinerdi belki

Bilmiyorsun bir tanem, hayat kısacıktır.

Seveni aramaya fazla vaktimiz yok!

Bulamadan biter bir gün.

Hem bütün iyi şeyler kaf dağının ardında mıdır?

Bundan mı, bu kadar mutsuzluğumuz?

Yoksa kaf dağı körlüğümüze masal mı?

Göremediğimiz kadar yanımızda her şey oysa.

Bir gül bahçesinde ömrümüz tükeniyor

Katmer katmer açmış bir gülü görmeden

Gördüğümüzde bahçe biter, gül biter.

Bülbüllerde susar o gün.

Gel ömrüm gel!

Sevdalar yankılansın yüreğimizde..


Aydın Göle

13 ekim 2002

*** ***

Aslında imkânsız olan ne çok şeyin sadece zor olduğunu görmeyiz. Zor olduğunu görsek her şey öyle kolaylaşacak ki.. şiirde göreceğiniz gibi, sevdayla harmanlayıp bunu anlattım.

…. ….

53

İmkânsız olan nedir

Hiç sordun mu kendine

Beni sevmek mi?

Benden ayrılmak mı?

Bütün olumsuz soruların olumluya çıkar cevabı

“İmkânsız” yoktur bir tanem.

Olsa olsa “Zor” vardır.

Hiçbir “zor” ise imkânsız değil.

Baksana, Milyonlarca hücreden

Bir hücreyi seçerde anneler

Işığa biz “merhaba” deriz

Sonra milyonlardan geçip

Birbirimizi bulmaz mıyız?

Bulmakla kalmayız hem

Birbirimizin oluruz Sonsuza dek..

Ne “zor” şey değil mi?

Kader dediğimiz işte bu

İşte bu zora ermek kader.

Bir zamanlar aksakallı bir dede

Bütün kaderleri

Çifter çifter bağlayıp taşlara

Denize atmış, acısız bir dünya için

Atmışta sevenler kurtulamamış önce

Çünkü canım çünkü

Sevgidir insanı büyüten

Sevgidir bir tanem yüreklere ışık yakan

Hiçbir ışık bizi aydınlatmaz sevginin aydınlattığı kadar

Sevgiden uzaklaşma,

Yüzün kararmasın

Sevgiden uzaklaşma beni hep sev

Yüreğimiz karanlık denizlerde kaybolmasın

Kederli gemiler gibi.


Aydın Göle

13 ekim 2002

*** ***

Aşk öyledir işte. Kendinden aşkınlaşmadan, yani kendinden ayrılmadan aşk olmaz. Aşk ile hiçbir olaydan etkilenmeyiz, her olay bizden çok uzaklardadır. Seven insanlar bana hak vereceklerdir eminim.

…. ….

54

Rüya mıydı gözlerin

Dudakların rüyamı

Kimindi öptüğüm dudaklar

Aşkı meleklerden çalmıştık hani biz

Buna mı kızdı felek

Bunu mu kıskandı

O mu bitirdi

Dağların eğildiği bu aşkı

Aşk; aşkınlaşmaktır candan

Hem candan, hem tenden

Bir haber dolaşır Geçen her demden

Ne damardakini duyar

Ne zamandakini


Aydın Göle

14 ekim 2002

*** ***

Bu haftaki son şiir kısa mesajla gönderilmiş bir şiir. Beklediğim yar gelse ölümü bile yenerim diyorum. Tırtıldan kelebeğe dönerek sembolünü onun için kullandım.

…. ….

205

Ben öksüz ben yetim

Sevmekti salt niyetim

Yalnız kalmakmış diyetim

Ödeyemiyorum

Beri gelsin ödeyen varsa

Yar dediğin eğer yarsa

Akşam üstleri yağmurlarıyla gelse

Doğum günleri mumları yanar karanlığıma

Sanki bir bebek

Baharda uçuşan mavi kelebek

Olurum tırtıldan dönerek


Aydın Göle

13 ekim 2002

İyi pazarlar sevgili okurlar. Haftaya görüşmek dileğiyle hoşça kalın.

Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com

Yayın Tarihi: 11.07.10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder