29 Temmuz 2010 Perşembe

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 52


Sıcak yaz gününde size içinizi ferahlatan dost merhabalar yolluyorum sevgili okurlar. Bu son hafta sıcaklar iyice dayanılmaz oldu. Gazetelerden klima satışlarının arttığı haberlerini okuyoruz. Tatil yerleri herhalde hafta sonu daha çok olmak üzere dolup, dolup taşıyordur. Biz bunu zaten istemiyor muyduk? Zaman, şimdi o zamandır işte.

Bu hafta şiirlerin arasına girmek istemiyorum. Anlamları ve kime yazıldıkları o kadar belli ki.. Fazla söze gerek yok sanırım.

*** ***

216

Fazladan neyim ben

Can kurtaran sirenleri mi

Yangınları söndüremeyen

İtfaiye erleri mi

Tut elimi göreceksin

Yüreğimin sana atışını

Parmak uçlarımda


Aydın Göle

02 kasım 2002

*** ***

217

Neler yazdım beğenmedim de sildim

Sildim gamı kederi gönlümden de

Ümidin yelkenlerine rüzgâr oldum

Pupa yelken

Dalar giderim bir tebessümüne


Aydın Göle

07 kasım 2002

*** ***

218

Delilendim

Deli delilendim de

Kör bıçaktım

Sevginle bilendim

Çürümüş ağaçtım

Yeni filizlendim de

Kasırgalara direndim

Zavallıydım

Seninle güçlendim


Aydın Göle

08 kasım 2002

*** ***

219

Rüzgâr zalim yar zalim

Biri beni içerden dağıtır

Biri dışarıdan dağıtır

Konuşmaya hiç yok halim

Ne sesimi duyarlar

Ne halimi görürler

Kalpleri kış uykusunda


Aydın Göle

17 kasım 2002

*** ***

220

Mutluluk bana haram

Böyle vefasızı severken

Canım yanıyor kanıyor yaram

Tam seviliyorum derken

Ellerim böğrümde kaldı

Yapayalnızım beni anlayan yok


Aydın Göle

17 kasım 2002

*** ***

221

Ya gir aklıma hiç çıkma

Ya çık aklımdan hiç girme

Böyle kararsız durma

Bu gemi yoksa kayalara çarpacak

Kaptan dümenim elinde

Göster hünerini kurtar fırtınadan

Ben suyun üstünde duruyorum halâ

Kırk yerimde yaram var,

Yorgun yolculuklardan.

Suyun üstündeyim, hem hiç batmadan

Güneş duramıyor benim kadar

Sulara gömülüyor her akşam

Bak gene akşam, gene güneş yok

Sen ışıklarımı yak kaptan

Gece korksun bizden

Biz yol alalım sevdalara


Aydın Göle

17 kasım 2002

*** ***

222

Yaz bebeğim yaz

Kış ortasında hava yaz

Sevgimi suya değil

Kalbinin içine yaz

Suda silinir saniyede

Kalbe yazılanı ölüm bile silemez

Kalbinde sakla beni

Kırılmış vazodan saçılmış mimozayım

Darmadağın yerlerdeyim

Seni benden vazgeçirdiler ya

Seni benden kopardılar ya

Ben daldım sen çiçek

Sandım ömür böyle geçecek

Seni kopardılar benden

Baş düştü sanki, gövdeden

Gövdenin inadını görsen

Görsen inadını bebeğim

Gözlerin seni terk ederdi

Seni sevmeye bu kadar

Bu kadar niyetli

Ve bu kadar kararlı

Seni kopardılar benden

Baş düştü sanki, gövdeden

Bilmiyorlar günaha girdiler

Neden ama neden

Sekiz başlı ejder miyim

Seni sevmekten vazgeçer miyim

Bilmiyorlar günaha girdiler

Erken bahara aldanan zerdali ağacıyım

Bu yüzden zırdeli sevdalıyım

Aldanmışların, aldanmışlığının kavrukluğu

Yapraklanmama mani

Bilmiyorlar günaha girdiler

Yaz bebeğim yaz

Kış ortasında hava yaz

Sevgimi suya değil

Kalbinin içine yaz


Aydın Göle

20 kasım 2002

*** ***

223

Yangınıma yangın ekliyorsun

Ve sen bunu hiç bilmiyorsun

Arkanı dönüp gidiyorsun

Yangınıma yangın ekliyorsun


Aydın Göle

21 kasım 2002

*** ***

224

Dostlar

Acıma merhem

Derdime çare

Yarama ilaç

Olabilir misiniz

Depremlerimi Fırtınalarımı

Durdurabilir misiniz

Trafik polisi gibi


Aydın Göle

20 kasım 2002

*** ***

225

Ne İsa kaldı ne Musa

Neron’da unutulurdu

Roma’yı yakmasa

Biz unutulalım

Sevdamız unutulmasa

Sevdamız bizim yalan sevdamız

Başımızı derde salan sevdamız

Kanlı izi yüreklerimizde


Aydın Göle

20 kasım 2002

*** ***

58

Sevmek seni;

Gecenin aniden

Gündüz olmasıdır

Tam orta yerinde.

Yıldızların bir hizaya gelmesidir

İp gibi dizilmesidir

El pençe divan durmasıdır,

Emre amade.

Kadehte;

Buzların erimesidir yavaş yavaş

Dilin susuzluğunu dindiren.

Suretlerde resimlerin dillenmesidir

Gizli yeminleri hatırlatan.

O yeminler ki

Yarınlara gider unutulsa da

Sonsuzluğa bağlanır.

Ayaklara çiçeklin serilmesidir

En yabancı yollarda

Sevmek seni


Aydın Göle

20 kasım 2002


İyi pazarlar sevgili okurlar. Buz gibi ayranlı, mis gibi çaylı, soğuk meyveli serin köşeler dilerim hepinize.

Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com

Yayın Tarihi: 25.07.10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder