13 Ekim 2009 Salı

SAYIN BAŞKANLAR ZEKİ TOÇOĞLU VE CAVİT ÖZTÜRK’E TEŞEKKÜR FATMAHANIM SAĞLIK OCAĞINA YERGİ

         Hizmetin partisi olmaz. Bir yere seçilene kadar particilik yapılması çok doğal ve gereklidir. Seçildikten sonra parti kimliği bir tarafa bırakılıp halkın başkanı olmak için hizmet edilmelidir. Halka hizmet, hakka hizmettir sözünden yola çıkarak bunu kim başarırsa onun adı unutulmaz olur.

         Semtim olduğu için alt geçit sonrası bakallar durağındaki yaşanan bütün trajik olayları yakından biliyorum. Bu konuda da dikkatleri çekmek ve süratli giden arabaların süratini kesmek için önerilerde bulunduğum birkaç yazı yazdım. Bir ara kör kuyuya seslendiğimi sanmaya başlamıştım inanın. Hiçbir gelişme olmadığı gibi, bu konuda bir açıklamada yapılmadı. Geçen Cuma bakkallar durağına geldiğimde sürati kesmek için set yapıldığını gördüm. Çocuklar gibi sevindim inanın. Nasıl sevinmeyeyim? Orda az can yitirmedik. Kimin yüzünden ve neden? Aziz Duran’ın araç üstünlüğünü tanıyan, insanı hiçe sayan alt geçit fantezisi ile kent trafiğini hızlandıran ihtirası bir katliam değimlidir? İşte buna engel olduğu için yola set konması beni çok sevindirdi. Sayın Başkan Zeki Toçoğlu duyarlılığınıza ve ilginize çok teşekkür ederim.  O setin daha caydırıcı olmasını rica ediyorum. Çünkü halâ hız kesmeden geçenler var. Orası akıncılar mahallesinden Kavaklı Camiine Tren İstasyonuna, Doğum evine ve Ana Sağlığına giden yoldur. Bebek arabalarıylada hanımlar oradan karşıya geçiyorlar.

         Bir teşekkür de Sayın Cavit Öztürk’e. Yaptıkları düğün salonu çok muhteşem. Adapazarı’nda bir eşi daha yok! Hizmet veren  personel son derece seviyeli ve samimi. Ne zaman gitsem bana karşı saygı ve ilgilerini hiç eksik etmediler sağ olsunlar. Salon müdürü Ahmet beyle kısa zamanda yakınlık kurabildim. Şimdi kendisini kırk yıldır tanıyor gibiyim. Fakat bütün bu güzelliklere rağmen, salonun özürlüler için bir rampası yoktu. Konulmuş olan rampa servis rampasıydı. Banketin darlığı yüzünde o rampa su, ayran, gazoz gibi içecekleri getiren araçların kolayca yüklerini taşımaktan başka işe yaramıyordu. Bunu sayın başkana yüz yüze bir görüşmemizde ilettim. Ayrıca akülü arabamızla asansörü küçük olduğu için kullanamadığımızı söyledim. Büyütülmesini rica ettim. Olmazsa oraya bir tane tekerlekli sandalye konulmasını istedim. Rampa sözünde durmuşlar. Ana cadde yönündeki girişe bir rampa yapmışlar. Buna da az sevinmedim inanın. Toplumsal diyalogla üstesinden gelinmeyecek zorluk yoktur. Şimdi o asansör sorununun çözümünü bekliyorum. En azından bir tekerlekli sandalye konulacağına inanıyorum. Bu şart, çünkü wc’lerde üst kattaymış. Onu da dün öğrendim sayın başkan. Sizlere bir kez daha teşekkür ederim.

         Geldik bu gün yergi alacak konuya.. yergi hoş bir şey değil biliyorum. Hayatı kolaylaştırmayan her şey yergi alır, bu doğal, değil mi? Cuma günü her kışa girişimde yaptığım gibi grip aşısı olmak üzere ilkez FATMAHANIM SAĞLIK OCAĞI’na gittim. Kapının ağzında kala kaldım. Ne çok basamak vardı bilseniz.. bebek arabasıyla bir anne söylene söylene bebeğini indiriyordu. Vatandaşlardan biri yardıma geldi. Allahtan bu özelliğimizi kaybetmedik henüz. Merdivenlerin solunda binaya paralel bir rampa varmış. O rampaya geldiğimde ilk şaşkınlığı hem aşağıda hem yukarıda kapısının olmasından dolayı yaşadım. Neden yapılmıştı bu kapı? O rampanın tehlikeli olduğunun farkındalar her halde. Bir “L” harfini duvara yapıştırın. Üstüne de sola doğru bir çizgi çekin. Ne olur sizce? Bence ayağa kalkmış “Z” olur. Yardımsever vatandaşımızla beraber o rampanın daha başında geri geri kaymaya başladık. Can korkusuyla beni bırakmayın dediğimi hatırlıyorum. Rampanın bitiminde kısa sola dönüş ayrı bir rezalet! Ancak bebek arabasıyla dönülür, fakat  hiçbir anne oradan bebek arabasıyla çıkamaz. Bu rampayı hangi aklı evvel üretti merak ettim. İlgili ve yetkili birini istedim. Maalesef yoklarmış kendileri. Aşımı oldum ve çıkış serüvenimiz başladı. Rampayı çıkmak kadar inmekte zormuş meğer. Arkamdan arabam uçmasın diye tutan başka bir yardımsever nerdeyse düşüyordu. İnanın arabamın birinci kademe hızıyla gitmeye çalıştığımda korktum. Hareket koluna dokunur dokunmaz takla atacağımı sandım. O yardımsever olmasa belki de atardım. Bu hizmet midir şimdi? Belli ki o rampa yasak savmak amacıyla yapılmış. Bunu bildikleri içinde hem aşağıya hem yukarıya kapı koymuşlar. Yahu hangi rampada kapı var? Yan tarafta koruma demirleri olurda kapı olmaz. Sayın FATMAHANIM SAĞLIK OCAĞI ilgili ve yetkilisi o rampayı adam gibi kullanılabilir yapmadığınız takdirde başınızı uzun süre ağrıtacağımdan emin olabilirsiniz. Hiç kusura bakmayın.

         Bu ve buna benzer her türlü şikayet ve dileklerinizi bekliyorum. Takdir edersiniz ki her şeyi benim görmem imkansız.

e-posta adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder