30 Ekim 2010 Cumartesi

BİZE NE OLDU?


ÇİZGİ-YORUM COŞKUN GÖLE


Bu toprakların yetiştirdiği insan heyecanlı sabırsız ve telaşlı olur. Hele gençliğinde.. ama dünyanın her yerinde gençlik aynı değil midir? Bizdeki gençliğin daha adaletçi, daha paylaşımcı, daha atak, daha korkusuz olduğunu söyleyebiliriz. O gençlik haklıyı haksızı ayırabiliyor. Daima da haklıdan yana oluyor. Hele güçsüze kötü bir şey yapılmasına hiç izin vermiyor. Bu durum gençlere has değil. Sadece gençler adalet konusunda daha kesin hükümlere sahipler. Yoksa her yaşta insan bu duygulara sahip. Öylede olması gerek.

Bu girişi yapmamın bir nedeni var. Ben şimdiye kadar bu düşüncelere sahiptim. Duyarlılığımızın sebebini adalet duygumuzu tüketmeyişimize bağlıyordum. Gördüklerimden sonra duyarlılığımız konusunda fikrim değişti. Sizde okuyunca bana hak vereceksiniz.

Nerdeyse iki yıldır bilgisayarımda “MİLLİYET HABERCİ” programı kurulu. Bilgisayarım açık olduğu sürece her haberi gelen başlıklardan görüyorum. Ülkemiz ve dünyamızdaki siyasetten ekonomiye her konuda olaydan haberdar oluyorum. Geçenlerde 3. sayfa haberi olarak baktığım bir haber geldi geçti. Bu haberler eskilerin diliyle “vakayı adiye”dendir. Bunun için öyle pek dikkatimi çekmez. Bilgisayarımdan “Terk edilen genç, sevdiği kızın annesini öldürdü” başlıklı haber gelip geçti. Bir gün öncede “sevdiği kızla evlenmesine izin vermeyen annesi ve kız kardeşini öldürdü” başlığını gelip geçerken görmüştüm. İnsanlar öldürmekten başka çare bilmiyorlar mı diye düşündüm.

Gelgelelim durum hiçte göründüğü gibi değildi. Bunu Ali Kırca Show Haberde görüntüleriyle yayınlayınca çarpıldım. Ankara 16. İcra Mahkemesinin 40 yaşındaki Yazı İşleri Müdürü Nejla Yıldız , sabah işe gitmek için Akdere’de otobüs durağında beklerken, 19 yaşındaki kızı Duygu Yıldız’ın eski erkek arkadaşı olduğu öğrenilen 22 yaşındaki Gazi Baltacı tarafından bıçaklanarak öldürülüşü görüntülenmişti.

Genç kız genci terk ettikten sonra tehditler alınca savcılığa başvurup “öldürüleceğiz” demişler, fakat yakın korumaya alınmamışlar. Annesiyle aynı işte çalıştığı işyerine gitmek için evden çıkmakta gecikince genç kız öldürülmekten kurtulmuş. Annesiyle birlikte çıkan 17 yaşındaki Halil Yıldız bacağından bıçaklanarak yaralanmış.

Bunun üzerine haberi aradım ve buldum. Haber gazetede şöyle verilmiş:

“Korkunç olay, dün Akdere’de meydana geldi. Ankara Adliyesi’nde çalışan Nejla Yıldız, dün sabah adliyeye gitmek üzere, oğlu Halil Yıldız ile birlikte evinden ayrıldı. Durakta otobüs bekleyen Yıldız ve oğlu, kızının eski erkek arkadaşı olduğu öne sürülen Gazi Baltacı tarafından bıçaklandı.

Yıldız olay yerinde ölürken, oğlu da bacağından yaralandı. Baltacı’nın önce 6.35 mm’lik bir tabancayı belinden çıkardığı, ancak ateş almaması üzerine cinayeti bıçakla işlediği belirtildi. Ankara 9. Asliye Ceza Mahkemesi kaleminde çalışan Duygu Yıldız’ın ise evden geç çıkması nedeniyle kurtulduğu öğrenildi.

Genç kız cinayetin ardından korumaya alındı. Baltacı ise intihara kalkışınca getirildiği Dışkapı Yıldırım Beyazıt Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde gözaltına alındı. Baltacı’nın Keçiören’deki bir evde saklandığı, kendini öldürmeye çalışınca hastaneye kaldırıldığı öğrenildi.”

Bu haberin görüntülerini televizyondan izlerken cinayeti işleyen delikanlının zavallı kadıncağızı otobüse binerken çekerek indirmesini, sürüklemesini ve bıçaklamasını gören onca insandan ses çıkmamasına, bir kişinin bile tepki göstermemesine hayret ettim. Annesini kurtarmaya gelen kadının oğlunu da bıçaklayan gözü dönmüş caninin üstüne orda bulunanlar yürüse olay öyle mi olurdu? Bir kişi bile üstüne gitse değil cinayeti işlemek, kadınla bu kadar kolay uğraşamazdı. Yazık, çok yazık. İsteyenin her istediğini yapabildiği bir toplum olduk. Yapanın yaptığı yanına kâr kaldığı bir ülkede adalet beklenmemeli. Nerde kaldı bize has adalet duyguları? Yoksa kentli olmak demek duyarsız olmak, insanlığını unutmak mı demek? Bir köpeği böyle öldürseler hayvan severler dernekleri dünyayı ayağa kaldırırlardı. İnsan severler derneğini kursak mı acaba? Çünkü kendi türünden başka her türü seven insan, kendi türünden olan, kendisinin dışında birini sevmiyor ne yazık ki..

Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com


Yayın Tarihi: 29.10.10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder