30 Ekim 2010 Cumartesi

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 59

Gene gönderilmemiş sevda şiirleri. Gene yüreğimin acılarına tanık olacaksınız sevgili okurlar. Şair zorda gerek. Zoru yaşamadan şiir doğmaz. Ne tür yazarsanız yazın refah içinde dingin durgun bir hayattan bir tek satır çıkmaz. Aşkta zorların en zorudur. Ama hayatın tacıdır, taşımayı bileni aşk acısı bile güzelleştirir. Bu şiirlerde yer yer bunu bulacaksınız.

***

102

Ölüm sessizliği var kulaklarımda

Ölüm susuzluğu var dudaklarımda

Nerdesin nefesine, sesine, gölgesine vurulduğum

Nerdesin saat gibi hep sana kurulduğum

Al beni benden

Bırakma beni sensiz

Al beni benden

Bırakma yalnız,

Bir sensizlik, birde hasret iki ucu açık makas

Beni kâğıt gibi kesecek vicdansız

Günlerimi de

Güllerimi de

Aydın Göle

04 şubat 2003

***

103

Ben tamamını verdim sevgimin tükenmedi

Sen iki taksit ödedin sonra durdun.

Sevgi borcunun kefilimi var?

Kurtulurum mu sanıyorsun bu borçtan?

Bana sevgi borcun var, sen ölemezsin.

Yaşarsan bu borçla, hiç mi hiç gülemezsin.

Her sevene haram olursun.

Yüreğim sana hasret susarsa bir gün

O hasret uzaklarda bulur seni, nefes alamazsın

Seni sevmekten bıkmıyorum.

Gözlerin aklıma takıldı kaldı,

O yüzden göklere bakamıyorum.

Gözlerin aklıma takıldı kaldı,

O yüzden ışıkları yakamıyorum.

Bana sevgi borcun var, sen ölemezsin

Yüreğini bana ver, kurtul bu borçtan.

Aydın Göle

07 şubat 2003

***

104

Sevgilim sorsalar seni bana

Erguvanlı bahçeler mi derim senin için?

Üzgün yağan kar mı derim kış ortasında

Kısa ömürlü kelebek mi derim

Sevgiden söz ederken

Aydın Göle

08 şubat 2003

***

105

Sevgi

Sevdiğimize sırılsıklam tutulmak mıdır?

Çiçekleri neden seviyoruz öyleyse

Yağmuru..

Fırtınayı..

Güneşi..

Ayı..

Kemanın tellerini;

Kimi zaman hoyrat,

Kimi zaman müşfik,

Okşayan yayı.

Neden dost oluruz köpeklerle

Neden koşarız baharda kelebeklerle

Unutmamak için kimseyi

Sevgi günün kutlu olsun küçüğüm

Aydın Göle

14 şubat 2003

***

106

Ne çok kırıyorsun beni, ne çok

Bilmeyen sende kalp yok sanır

Sende kalp var, var ama

Kan basıyor sadece, vücuduna

Sevgi basmıyor damarlarına

Vefa, sadakat basmıyor hücrelerine

Kanında sevgi yok ki

Beslenmemişsin sevgiyle çocukken

Kalbinin günahı yok

Sevgi bassaydı kalbin

Vefa, sadakat bassaydı

Işık saçardı gecene, umut saçardı

Taş kesilmezdi böyle

Görev amiri olmazdı

Kulak memesi kıvamında hamur

Her yanı kırmızı samur sarardı seni

Aklına gelirdi sık sık seni sevenlerin

Beni hiç unutmazdın

Şarabın ve dostun eskisi makbul

Eskidikçe şarap ve dostluklar

Servet eder değeri

Beni sevmesen de olur

Sevmesen, unutsan da olur

Sevenlerine, sevgine sahip çık

İstersen beni bir çırpıda yık

Ne önemim var ki zaten

Biten sigara gibi duruyorum dudaklarında

Aydın Göle

14 şubat 2003

***

107

Siya siya kürekler

Dalıp çıkıyor suya

Firar ediyor yürekler

Rast gelince ahuya

Sevdadır yaşatan hengâmeyi

Sevdadır dudağıma

Dolayan bu nağmeyi

En azgını gelsin dalgaların

Boğuşurum

Kazanan sonunda bilirim

Ben olurum

Çünkü inanırım sonuna kadar

Umut kesmem Allahtan

Bu gün olmazsa beklerim,

Gelen ve her gelecek sabahtan.

Aydın Göle

17 şubat 2003

***

108

Eğer kabil olsa

Kalbine girer çıkmazdım.

Eğer kabil olsa

Kalbimi sinene koyardım.

Gör bak nasıl kopuyor fırtına

Adın her geçtiğinde.

Belki anlardın o zaman

Sevgimin büyüklüğünü.

Richterler ölçmez

Şilepler taşıyamaz sevgimi.

Eğer kabil olsa

Kalbini alırdım senden.

Sana kalpsiz diyenleri doğrulardım.

İhtimallerde durmak ne zor.

Kabil olsa her şey

Yani kesin

Yani keskin

Şah damarımı keserdim gözümü kırpmadan.

Kırpmadan, eğer sensizlik varsa yarınlarımda.

Eğer kabil olsa

Bilsem bilinmezi

Yaşamazdım..

Aydın Göle

20 şubat 2003

***

Hepinize iyi pazarlar sevgili okurlar.

Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com


Yayın Tarihi: 17.10.10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder