31 Ekim 2010 Pazar

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 61


Hava durumunun, neşemizin dorukta olması gereken özel günlerde iyi gittiği çok ender zamanlarda görülür. Bu günlerde hava genellikle yağmurlu olur, puslu olur, soğuk olur. Bu özel günler milli bayramlarımızdır. Dini bayramlarımız ömrümüz süresince, (hicri takvimin bir yılının miladi takvimin bir yılından 10-11 gün eksik olması nedeniyle) her mevsime uğradığı için güneşli günlere de denk gelebiliyor, karlı buzlu günlere de. Milli bayramlarımızın böyle bir şansı yok! Onlar çakılı yıldızlar gibi aynı mevsimlerde dururlar. Cumhuriyet Bayramımız nerdeyse her yıl böyle yağmurlu oluyorsa bundan oluyor. Cuma günü gene yağışlı bir Cumhuriyet Bayramı geçirdik. 87 yaşına eren cumhuriyetimiz, büyük önderimiz gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün, yani Türk’ün, kendisini Türk sayan herkesin atasının fikirlerinin ışığında eskilerin diliyle ilelebed payidar olacaktır, yani sonsuza dek yaşayacaktır. Cumhuriyetimizi yaşatacak “ bu kudret damarlarımızdaki asil kanda mevcuttur.”

Muasır medeniyeti yakalamış millet olarak, yarınından umutlu, güneşli günlerde nice Cumhuriyet Bayramları kutlamak dileğiyle..

Bugün tamamı kan kardeşime yollanan şiirlerden oluşuyor. Bölü işareti olmayan küçük sayılı şiirler gönderilmemiş şiirlerdir. Defterime karışık yazmışım. Burada yazılış tarihine göre düzene koyup sizlere sunuyorum. Sizleri, araya hiç girmeden şiirlerle baş başa bırakacağım.

***

239/5

Burada hava gene yağmurlu

Soğukta var üstelik

Şemsiyem kaçırıyor

Üstünde iki delik

Güneşi unuttum

Hatırlayan var mı

Isıtır mı yüreğimi

Yoksa beni yakar mı

Bir gün gösterse kendini

Bulutları aralasa

Bende gördüm derdim

Eğer sorarlarsa

Öpücük gibi yanağıma

Işığı konsa

Güneşim sensin

Gün ışığımda sen

Çıkıp uzaklardan bir gelsen

Yağmurlar durur

Bulutlar giderdi

Gökyüzüm mavi mavi

Mavileşirdi her gün

Burada hava gene yağmurlu

Soğukta var üstelik

Şemsiyem kaçırıyor

Üstünde iki delik

Aydın Göle

14 mart 2003

***

240/6

Kasvetlerin dağıldığı

Koyunların sağıldığı

Suların durulduğu

Hesapların sorulduğu

Mutluluğun doğurdu

Sakilerin mey sunduğu

Kadehlerin parladığı

Gün olsun bu günün

Aydın Göle

14 mart 2003

***

241/7

Bir gece olsun bir gece

Bir gece olsun sadece

Bütün istediğim bu ömrümce

Koyup gittin ya zalimce

Dermansız kaldım iyice

Gel artık vefasızım gel

Aydın Göle

16 mart 2003

***

242/8

Bir hikâyem var benim

Miras kalmadı biz kazandık

Hem yaşayandık, hem yazandık

Mevsimleri biz tayin ediyorduk

Canımız isteyince bahar

Erikler zehir yeşili

Canımız isteyince güler yüzlü

Domatesler utangaç kıpkırmızı

Kadife donlu şeftali ve yaz

Canımız isteyince yağmur yağmur

Sarı sarı yaprak

Salkımlarca güz

Ustura kadar soğuk gelinlikle

Bembeyaz kış çekerdi canımız kimi zaman

Kuşlar yaban ördekleri aç kalırdı

Vazgeçerdik

Hikâyemizi biz kazandık

Hem yaşayandık, hem yazandık

Aydın Göle

16 mart 2003

***

243/9

Geceler örtünce siyah yorgan uykuyu

Uyku andırır dipsiz, derin kuyuyu

Kaydırırız içine gözlerimizi

Bir tutam rüya ekeriz üstüne

Aydın Göle

17 mart 2003

***

244/10

Sen sevdaların yolcusu ol

Ben sonbahar çöpçüsü

Sen baharlara doğ

Ben sisli kasımlara

Umutların bitmesin senin

Benim mutluluğuna gözyaşım

Aydın Göle

20 mart 2003

***

245/11

Ben mevsimleri süpürdüm hazanımda

Kimse kalmamıştı, sen vardın yanımda

Mevsimleri neyleyim

Ben sensiz zır deliyim

Senle kırk dokuz elliyim

Her elimde bir yürek

Her yürek sana atıyor canım

Gülün adını söyler gibi

Lâlenin rengini

Yanık kokusunu karanfilin

Senin adını, seni söyleyerek

Her yürek sana atıyor

Ben mevsimleri süpürdüm

Dargın akan dereciktim

Deniz oldum köpürdüm

Aydın Göle

21 mart 2003

***

12

Kapalı kapıları açtım ardına kadar

Gelen bahardır sandım, aldandım

Ben aldandım ağaçlar aldanmadı

Onlar hala çiçeksiz

Nen çiçek açtım balözüm

Kar delenler gibi ayaza

Ayaza kök söktürdüm

Bütün hünerlerine rağmen.

Jilet oldu ustura oldu

Kırbaç gibi şakladı suratımda

Rüzgâr olup deli deli eserek

Param parça etti yüzümü

Kardelenliğimi hatırlattın ya

Soğuk taşların arasından güneşe

Pür neşe

Boynumu uzattım

Sen varsın ya

Kılıç sallansa başımın üstünde

Vız gelir

Namerdim dönersem yaşamaktan

Aydın Göle

22 mart 2003

***

Hepinize iyi pazarlar sevgili okurlar.

Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com

Yayın Tarihi: 31.10.10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder