28 Aralık 2010 Salı

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 66

Merhaba sevgili okurlar. Şiir dünyadan kaçışımızdır aslında. Katı gerçeklikten düşsel olana kaçış. Bir çeşit arınma biçimi. Bu gün sizlere bir dönemin “birinci yeniciler” diye adlandırılan, süslü kelimelerden arındırılmış şiirde yazılabileceğini gösteren akımın kurucularından, Orhan Veliden şiirler seçtim. Çok kişinin bu şiirleri bildiğine eminim. Ardından bana ait şiirleride bulacaksınız. Keyif alacağınızı umarım.

... ... ...

AÇSAM RÜZGÂRA

Ne hoş, ey güzel Tanrım, ne hoş
Mavilerde sefer etmek!
Bir sahilden çözülüp gitmek
Düşünceler gibi başıboş.
Açsam rüzgara yelkenimi;
Dolaşsam ben de deniz deniz
Ve bir sabah vakti, kimsesiz
Bir limanda bulsam kendimi.
Bir limanda, büyük ve beyaz...
Mercan adalarda bir liman..
Beyaz bulutların ardından
Gelse altın ışıklı bir yaz.
Doldursa içimi orada
Baygın kokusu iğdelerin.
Bilmese tadını kederin
Bu her alemden uzak ada.
Konsa rüya dolu köşkümün
Çiçekli dalına serçeler.
Renklerle çözülse geceler,
Nar bahçelerinde geçse gün.
Her gün aheste mavnaların
Görsem açıktan geçişini
Ve her akşam dizilişini
Ufukta mermer adaların.
Ne hoş. ey Tanrım, ne hoş,
İller, göller, kıtalar aşmak.
Ne hoş deniz deniz dolaşmak
Düşünceler gibi başıboş.
Versem kendimi bütün bütün
Bir yelkenli olup engine;
Kansam bir an güzelliğine
Kuşlar gibi serseri ömrün.

ORHAN VELİ KANIK

***

ANLATAMIYORUM

Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?
Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.
Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum.

ORHAN VELİ KANIK

***

BEDAVA

Bedava yaşıyoruz, bedava;
Hava bedava, bulut bedava;
Dere tepe bedava;
Yağmur çamur bedava;
Otomobillerin dışı,
Sinamaların kapısı,
Camekânlar bedava;
Peynir ekmek değil ama
Acı su bedava;
Kelle fiyatına hürriyet,
Esirlik bedava;
Bedava yaşıyoruz, bedava.

ORHAN VELİ KANIK

***

CIMBIZ


Ne atom bombası

Ne Londra Konferansı

Bir elinde cımbız,

Bir elinde ayna;

Umurunda mı dünya!

ORHAN VELİ KANIK

***

Bu günkü yazıma başlarken kendi şiirleimede yer vereceğimi belirtmiştim. Şimdi sırada onlar var. Bugün sizlere sunacağım şiirlerin çoğunu kan kardeşime yazdım. İçlerinden sadece bir tanesini 250/25 sayılı şiiri kendisine göndermiştim. 250 sayısı mesajlarla sevdiklerime yolladığım toplam şiir sayısını, 25 sayısıda kankardeşime yazdığım şiir sayısını gösterir

...

22

Gecelere bir nöbetçi yetmiyor

Yıldızlar dağılıyor kimileyin

Yada ay gizleniyor bir yerlere

Gönüllü nöbetçiyim kederlere

Yalnızlıktan korkuyorum

Aydın Göle

1 nisan 2003

***

23

Bütün madenleri yuttum

Ağzımda kalay ve bakır tadı kaldı

Dünyayı kalaylıyorum

Sabah sabah bu ne deme

Öfkem var, çıldırıyorum

İhaneti bilirsin ya

Akbabalardır onlar

Ölmemi bekliyorlar

Koparmak için etimi, sabırsızlar

Can kankam

Aydın Göle

3 nisan 2003

***

24

Kanaryamsın şakıyan

Renklerin ne güzel, ne parlâk

Nerden aldın ipek tüylerini

Gökkuşağı seni görse kararır

Sesini duysa sararır çiçekler

Sesin sevdanın şen sesidir

Kimden öğrendin bu şarkıları

Ben değilim sadece

Sana meleklerde vurgun

Bu gönül ki ezeli yorgun

Kaç bıçak yarası aldı sevdalardan

Bilmiyorum

Hayatı senle seviyorum

Sığındığım limansın yaralarıma

Her şeyden çok seni seviyorum

Çekme hiç ellerini ellerimden

Can kankam


Aydın Göle

3 nisan 200

***

250/25

Su olup akmalı kelimeler

Sevgiyle dolmalı yüreklere

Yıkamalı, ferahlatmalı

Beslemeli, hayat vermeli

Su kadar aziz olmalı

Aziz sohbetler etmeli

Su olup akmalı kelimeler

Başından aşağı döktüğün

Bardağa koyup içtiğin

Su olsun kelimelerim sana

Can kankam

Aydın Göle

7 nisan 2003

***

26

Rüyalar yok oldu uykularımdan

Uykular terk etti gecelerimi

İşten değil çıldırmak yalnızlıktan

Yalnızlıklar vurdu zamanlarımı

Saatler mecalsiz tik-taklarda

Yataklarda kan revan yatıyor yelkovan

Akrep çoktan can vermiş kıpırdamıyor

Saç diplerime sızdı karanlık

Dilimde adın ağlıyor, yar..

Biliyorsun ben gene senim

Sense kimsin, tanımadığım..

Kim öpüyor dudaklarını

Kolların kimi sarıyor

Ne çabuk unuttun beni

Öptüğüm dudakları benden çaldın

Hani benimdi, hani sen benimdin sonsuza dek

Unuttun değil mi

Yeşil değil bahar Bursa’da

Bu gönül seveni bulsa da kanar mı sensizliğe

Kıskanıyorum sevenleri

Ayarım bozuk

Akortsuz gitarım, bir telim kopuk

Bahar ezgileri çalamıyorum

Aydın Göle

8 nisan 2003

***

27

Eğer küllenmişse ateşe, elleme

Soğuk ateş senide alır içine

ve bir daha yanar

Sinsidir, haindir, kurnazdır

Sen su olsan nafile

Yeni ateş yak ateşinden

Sana bu gerek

Aydın Göle

9 nisan 2003

***

28

Birden bire vurdu yüzüme yalnızlığım

Ben daha önce yalnız değil miydim

Soğuk ve ıslak, sanki yağlı bir yılan kadar

Yüreğim sızladı eskisinden beter

Aydın Göle

14 nisan 2003

***

Sevgili okurlar hepinize keyifli pazarlar dilerim. Haftaya buluşmak dileğiyle..

Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com

Yayın Tarihi: 19.12.10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder