28 Aralık 2010 Salı

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 67


Merhaba sevgili okurlarım. Bu Pazar Aşık Veysel’den 3 şiirle başlamak istedim. Ünlü ozanımız vefat ettiğinde 17 yaşındaydım. Onun sesiyle ve onun türküleriyle mayalandım. Her biri ayrı bir gerçekçiliği ve gizli bir hüznü taşırdı. En ünlü türküsü herhalde KARA TOPRAK’tı. Orda kestirme yoldan “topraktan geldik toprağa gidiyoruz” denmiyor. Toprağın gerçek dost olduğu vurgulanıyor. Şu mısralar bunu bakın ne güzel anlatıyor: Yüzün yırttım tırnağınan, elinen/ Yine beni karşıladı gülünen. Sizi böyle kim karşılar, söyler misiniz? İşte toprak bu kadar dosttur, yardır. Topraktan uzaklaştığımız ölçüde insanlığımızı kaybediyor muyuz acaba? Görünen ne yazık ki o!..

… … …

ANAMA

Dokuz ay koynunda gezdirdi beni
Ne cefalar çekti ne etti Anam
Acı tatlı zahmetime katlandı
Uçurdu yuvadan yürüttü Anam

Anaların hakkı kolay ödenmez
Analara ne yakışmaz ne denmez
Kan uykudan gece kalkar gücenmez
Emzirdi salladı uyuttu Anam

Doğurdu beni Sivas ilinde
Sivralan Köyünde tarla yolunda
Azığı sırtında orak elinde
Taşlı tarlalarda avuttu Anam

Ben yürürdüm Anam bakar gülerdi
Huysuzluk edersem kalkar döverdi
Hemen kucaklayıp okşar severdi
Çirkin huylarımı soyuttu Anam

Çocuğudum Anam bana ders verdi
Okumamı çalışmamı ön gördü
Milletine bağlı ol da dur derdi
Vatan sevgisini giyitti Anam

Tükenmez borcum var Anama benim
Onun varlığından oldu bedenim
Kimi köylü kızı kimisi hanım
Ta ezel tarihte kayıtlı Anam

Veysel der kopar mı Analar bağı
Analar doğurmuş ağayı beyi
İşte budur sözlerimin gerçeği
Okuttu öğretti büyüttü Anam

AŞIK VEYSEL

***

DOSTLAR BENİ HATIRLASIN

Ben giderim adım kalır,
Dostlar beni hatırlasın.
Düğün olur, bayram gelir,
Dostlar beni hatırlasın.

Can bedenden ayrılacak,
Tütmez baca, yanmaz ocak,
Selam olsun kucak kucak,
Dostlar beni hatırlasın.

Açar solar türlü çiçek
Kimler gülmüş, kim gülecek
Murat yalan, ölüm gerçek,
Dostlar beni hatırlasın.

Gün ikindi akşam olur,
Gör ki başa neler gelir,
Veysel gider, adı kalır
Dostlar beni hatırlasın

AŞIK VEYSEL

***

KARA TOPRAK

Dost dost diye nicesine sarıldım
Benim sadık yarim kara topraktır.
beyhude dolandım, boşa yoruldum
Benim sadık yarim kara topraktır.
Nice güzellere bağlandım kaldım
Ne bir vefa gördüm ne fayda buldum
Her türlü istediğim topraktan aldım
Benim sadık yarim kara topraktır

Koyun verdi, kuzu verdi, süt verdi
Yemek verdi, ekmek verdi, et verdi
Kazma ile dövmeyince kıt verdi
Benim sadık yarim kara topraktır

Adem'den bu deme neslim getirdi
Bana türlü türlü meyve bitirdi
Her gün beni tepesinde götürdü
Benim sadık yarim kara topraktır.

Karnın yardım kazmayınan, belinen
Yüzün yırttım tırnağınan, elinen
Yine beni karşıladı gülünen
Benim sadık yarim kara topraktır

İşkence yaptıkça bana gülerdi
bunda yalan yoktur herkes de gördü
Bir çekirdek verdim, dört bostan verdi
Benim sadık yarim kara topraktır.

Havaya bakarsam hava alırım
Toprağa bakarsam dua alırım
Topraktan ayrılsam nerde kalırım
Benim sadık yarim kara topraktır.

Bir dileğin varsa iste Allah'tan
Almak için uzak gitme topraktan
Cömertlik toprağa verilmiş Hak'tan
Benim sadık yarim kara topraktır.

Hakikat istersen açık bir nokta
Allah kula yakın, kul da Allah'a
Hakkın gizli hazinesi toprakta
Benim sadık yarim kara topraktır.

Bütün kusurumu toprak gizliyor
Melhem çalıp yaralarım düzlüyor
Kolun açmış yollarımı gözlüyor
Benim sadık yarim kara topraktır.

Her kim ki olursa bu sırra mazhar
Dünyaya bırakır ölmez bir eser
Gün gelir Veysel'i bağrına basar
Benim sadık yarim kara topraktır.

AŞIK VEYSEL


Aşık Veysel 3 şiiriyle anlatılacak bir ozan değildir. Şimdilik sizlere Aşık Veysel’den tadımlık şiirler sundum. Gelelim kendi şiirlerime.. bu hafta ayrılıkla biten bir sevdanın ardından sığındığım limanım kankardeşime yazdığım şiirlere devam ediyorum.

… …. ….

251/29

Her başlangıç sevince uçurur yürekleri

Her kırlangıç hasrete uçar

Ben Babil’den gelen yolcuyum

Adım ebabil, yani kırlangıç

Hiçbir şey son değil, her şey başlangıç

Seni aradığım için canım, köşe bucak

Ha kondu ha konacak uçuyorum

Görsen, sanki kalbim duracak

Gücüm kalmadı dayanacak

Birazdan yıldızlarda susacak

Beni bana bırakma kendimi sevmiyorum

Aydın Göle

18 nisan 2003

***

30

Ben bulamadım bana göre sevgi

benim için atan yürek

Beni aklından çıkarmayan yok

Kimsenin derdi değilim

Olsam, belki hayat

Cebi mavi misket,

Saçları rüzgarda,

Sarışın çocuk olurdu

Koşardı yalın ayak dağda bayırda

Yatardı sırtüstü göğe bakıp çayırda

Bana göre bulamadım sevgi

Şimdi yolum kahkaha tozlarına çıkar

Tozutmuş yalnızlıklara

Gömleği deli giydim sevdaya

Gözlerim uzak, kayıtsız

Ve ayıpsız bakar.

Yorgun kaldırımlardaki

Mecalsiz ışıklara

Romanlar yazıyorum sayfalar dolusu

Başı sonu olmayan, polisiye

Ne çok isterdim ölesiye sevmeyi

sevilmeyi ölesiye

Görmek istiyorum ölmeden

görmeden ölmemek…

kendimi;

salıncaktaki çocuk kadar

mutlu…

Bulamadım kankam, bana göre yürek

Ne savaşlar kazandık

Bir kadeh rakıda boğulduk

Sen uzak durma bana, ayrılığı yasak say

Sav yasakları, yada beni başından,

ta en başından…

Beklet sonbaharı kapında şimdi bahar var

Bekletme beni küçük, küçücük kediyim

Sesim cılız

Kimse duymaz

Sesim aç sana

Beni bekletme, kapıyı açsana

Bulamadım bana atan yürek

Bana göre sevgi

Aydın Göle

19 nisan 2003

***

31

Kim çaldı kelimelerimi

Yoksa bir yerde mi unuttum

Yolda dalgın düşünceli

Yürürken mi düşürdüm

Sen biliyor musun, gördün mü

İçinde hayat vardı, sevgi vardı

Lüzumsuz ayrıntılardan kurtulmuş

Onlar mı gitti dersin, sevda gidince

Akvaryumdan çıkmış balık mıyım

Hayata yabancı.

Yazamıyorum, konuşamıyorum

Kalbim gene aynı dilde atıyor

Gene seviyor yaprağı, suyu, kediyi

Birde güneşi

En çokta seni kankam, en çokta seni

Aydın Göle

24 nisan

***

32

Yaşamak için bir kuru ekmek

Bir bardak su

Bir yudum sevgi

Yeter!

Yeter ki kalpler sevgiye atsın

Bırakalım ölüler huzurla yatsın

Biz dostluğa kardeşliğe

Sevdaya koşalım

Aydın Göle

24 nisan

***

33

Bana bir şey söyleme

Kaybettiğim beni arıyorum

Gölgemi rahat bıraktım

O da çılgınlar gibi ışığa sevdalıymış

Ben karanlığı giyince ışıkla gitti

Ne zaman elimi duaya kaldırsam

Bütün duaları unutuyorum

Şeytanın işi yok, benle uğraşıyor

Henüz teslim olmadım

Senden güç alıyorum bir tanem

Bugün böyle diye yarını yok edemem

Halâ umudum var yarınlardan

Sen yanımda oldukça kankam.

Elde avuçta varsın hiçbir şey kalmasın

Kalbimiz var bizim

Sevmeyi bilen, sevince çok seven

Sefaletimizdeki zarafeti seviyorum.

Aydın Göle

24 nisan

***

Bu haftalıkta bu kadar. Haftaya pazara isterseniz gene buluşalım. O zamana kadar sağlık ve esenlik dileriyle hoşça kalın.

Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com

Yayın Tarihi: 26.12.10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder