31 Mart 2014 Pazartesi

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ

Merhaba sevgili okurlar. Hafta sonu olmasa şu politik konulardan kurtulacağımız yok! Gerçi bu hafta sonu yerel seçimler yapılacak ve bu yüzden diğer hafta sonları gibi bu konular biraz olsun duraksamayacağı için yeterince nefes alma imkânına sahip olamayacağız. Buna rağmen bu pazarda sizlere sıkıcı politik söylemlerden uzaklaştırabileceğimi umduğum şiirlerimi sunacağım. İlk 4 şiir sevgiliye gönderilmemiş ayrılık şiirleridir.

….    ….    ….

24
Sen kimsenin bilmediği vadide gölsün
Ben okyanusta bir yalnız ada
Seni kim, nasıl görsün
Beni bulabilir misin yada
İkimiz sevdamız kadar büyük
Ve
Kimsesiziz
Bir kuş konardı kıyılarına
Bir yudum suyundan içmeye
Yorgun kanatlarını dinlendirirdi o kuş
Benim kıraç topraklarımda
Gagasından suyun damlardı,
Yeşerirdim.

Aydın Göle
05 ağustos 2002

***   ***  ***

25
Bir sigarayı paylaşmak ne güzeldi
Ne güzeldi
sigarada kalan dudağını öpmek
Seni doya doya seyretmek
Gözlerinde gözlerimi unutmak
Ne güzeldi
Belini sarmak
Seni ölesiye sevmek
Beni çılgınca sevmen
Ne güzeldi
Şimdi dudaklarında biten bir sigarayım

Aydın Göle
06 ağustos 2002

***   ***  ***

26
Şimdi sensizliğim
Kara bulut gibi gözlerime oturdu
Zamansız sağanaklara tutuluyorum
Uykular bana dargın
sen gittiğinden beri
Yastığım benden nefret ediyor
Geceler benden şikâyetçi

Aydın Göle
06 ağustos 2002

***   ***  ***

27
Teselli kâr etmiyor yarama
İçten içe çürüyorum
Umudum yok çıkamam yarına
Ölüme doğru yürüyorum

Işıklarım birer birer sönüyor
Sönmeyen bir o kaldı içimde
Bu karanlık beni boğuyor
Günlerim geçiyor aynı biçimde

Teselli kâr etmiyor yarama
Beni bu hale koyan yâr ama
Kalbimden ona ah edemiyorum
Sende benim gibi ol demiyorum

Aydın Göle
07 ağustos 2002

***   ***  ***

GÖNDERİLEN ŞİİRLER

Sevgiliye gönderilmeyen ayrılık şiirlerinden sonra, dostlarıma fikirlerimi belirttiğim kısa mesajla yolladığım şiirleri sunuyorum şimdide. İlk şiir toplumsal veya kişisel felaketimizin sebebi kendimiz olduğunu anlattığım bir şiir.

….    ….    ….

175
İpini kendi çeker idam mahkûmu
Sehpadaki tabureye tekmeyi kendi atar
Cellâttan önce
Ne deprem ne sel ne hastalık
İhmâl öldürür, birde vurdum duymazlık
Cellâttan önce

Aydın Göle
07 ağustos 2002

***   ***  ***

Bu şiirde ölüme hüküm giymeden can sıkıntısını anlatmak istedim. Ne kadar gereksiz ayrıntılar kafamıza takılır bazen. Bazen de kafamıza bir şeyin takılmasına gerek kalmadan da sıkılmaz mıyız?

….    ….    ….

176
Canım birden çok sıkıldı sebepsiz
Kırışık kumaş gibi içim
Pencereme konmuyor artık kırlangıçlar
Zamanın yargıçları henüz
Üstüme kalemlerini kırmadılar oysa

Aydın Göle
08 ağustos 2002

***   ***  ***

Sevgiye direnenlere yazılmış bir şiir. Ben bunu görünce sersefil ağlarım diyorum. Bu sevgi karşı cinsin sevgisi değildir sadece. Dost, arkadaş, kardeş ve ana baba sevgisi de buna dahildir.

177
Kalbinde bir kilit
Diyorsun ki girme, git
Oradan çıkmadım ki hiç
Hiç farkında değil misin
Ne içerdeyim ne dışarıda
Benden küçücük bir iz varda
Sen görmek istemiyorsun
Kalbinin kilidini kıracağım
Ya hep içinde kalacağım
Dışarı çıkacağım yada
Görüp yitik suretimi aynada
Sersefil ağlayacağım

Aydın Göle
09 ağustos 2002

***   ***  ***

Bu şiirde dernek vasıtasıyla tanıdığım çok saygılı, çok efendi, kültürlü bir arkadaşımı anlatıyorum. O da şiir yazıyordu. O sıralar adı Telsim olan GSM şirketinin “cepchat” denen bir sohbet servisi vardı. Cep telefonuyla genel odalarda yada kendinizin kurduğunuz kişisel odalarınızda en fazla 10 kişiyle sohbet edebiliyordunuz. Ben kendime “ŞİİR” odası kurmuş ve bu arkadaşımı oraya almıştım. “Pc” bildiğiniz gibi bilgisayarı tanımlayan simgesel bir kısaltma.  O bu kısaltmayı ikileterek ismini “Pcpc” koymuştu. Bu isimle “Pcpc” adıyla odaya giriyordu. Pcpc ise pisipisi okunuyordu. Bu ismi kediyle böyle ilişkilendirdim. Senna ünlü Formula1 yarışçısıydı. Bunu kendine isim edinen başka bir arkadaşı da andım bu şiirde.

Pcpc dediğim arkadaşım tüm görünümüne rağmen kendini dışarıya karşı saklayan biriymiş. Bir gün intihar girişiminde bulunduğunu öğrendiğimde çok şaşırdım. Uzun süren tedaviler sonucu hayata tekrar bağlandı. İzmir’den bir öğretmen hanıma aşık oldu ve onunla evlenip oraya yerleşti.    


178
Kedi sever mi
Bilmem evinde var mı kedisi
Kediye nidadır pisi pisi
Ama sanal alemde öyledir ismi
Senna değildir o, her ortamın sevgilisi
Zoru başarır tek başına kendisi

Aydın Göle
10 ağustos 2002



Bu haftalıkta bu kadar. Haftaya gene şiirlerle görüşmek üzere hoşça kalın sevgili okurlar.


Yayın Tarihi: 30.03.2014 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder