25 Ocak 2010 Pazartesi

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 28


Merhaba sevgili okurlar! Eni konu soğuklar bastırdı. Bu satırları yazarken dışarıda kar yağıyor. Zemheri aylarındayız şaka değil. Eskiden kışlar daha sert geçerdi. Yerde metreyi bulan kar olurdu. Sanayileşmenin ardından dünyadaki ısınmayla birlikte ülkemiz de ısındı. Bu yüzden eski kışlar yok artık!

Gene şiirlerin arasına girmeyeceğim. Önce şiirleri okuyun, daha sonra ekleyeceğim notlarla  şiirlerin açıklamalarını yapacağım.

….    ….    ….

79
Yıldızların gözyaşlarından
yani çiçeklerden bir buket
derledim
Kalbimi kattım içine
Kuşanıp sevgimi,
hiçbir şey giymeden içime
Kapına geldim yalınayak


Aydın Göle
24.11.2001

***   ***   ***

82
Günün aydın olsun
Gönlün zengin olsun
Kafan dinç olsun
Ruhun genç olsun
Yüreğimde çağlayan sevgimle
Yüreğine talibim
Bin yıl geçse vazgeçmem
Mahmur gözlüm vazgeçmem

Aydın Göle
24.11.2001

***   ***   ***

84
Kış kapıda
Hava da kar kokusu
Elimde bir roman
Kulağımda müzik çalar
Aklımda sen
Kışı karşılıyorum
Senin hayalin bile güzel

Aydın Göle
01.12.2001

***   ***   ***

85
Gecen hayırlı
Uykun huzurlu
Yarınların ümitli olsun
Meleklerin kanadında
Dudağım dudağında
Pamuk gibi uykular diliyorum
Sana yarim

Aydın Göle
02.12.2001

***   ***   ***

86
Nede çok korktum ölümden
Gündüzlerimi kararttım
Karanlıkta gelir diye
Işıklar açık yattım
Sende yoktun ki yanımda
Olsan elini tutacaktım

Aydın Göle
21.12.2001

***   ***   ***

87
Gecenin saklayan kolları
Seni kem gözlerden
ve acı sözlerden
Korusun!
Yok hafifliğinde
ipek kumaş gibi
sarsın yumuşacık

Aydın Göle
21.12.2001

***   ***   ***

88
Geceler tülün
Gündüzler gülün
Günlerin kölen
Yılların şölen
Olsun!
Umutla yat
Mutlu kalk yataklardan

Aydın Göle
01.02.2002

***   ***  ***

89
Sana iyi geceler
Bana çözümsüz bilmeceler
Sana tatlı uykular
Bana derin kuyular
Sana özgür uçaklar
Benim yüreğime paslı bıçaklar
Azdır
Sevdalar oldukça

Aydın Göle
02.02.2002

***   ***  ***

HASRETİNİ NASIL ÇEKEYİM

Güneşi sevdim ışıklar içindeyim
Geceleri sorma bana nerden bileyim
Ya sen gel bana, ya çağır geleyim
Böyle hasretini ömür boyu nasıl çekeyim

İste için için duman duman tüteyim
İste senin için ateşe yürüyeyim
Bir canım kaldı iste vereyim
Söyle hasretini nasıl çekeyim

Aydın Göle
04.02.2002

***   ***   ***

NOTLAR:

Numaralı şiirlerin kısa mesajla yollanmış şiirler olduğunu biliyorsunuz artık. İşte bunlardan bir demet daha:
79: Bu şiirde sevginin kazanılan bir duygu olduğunu anlatıyorum.
82: Bu şiirle günaydınla birlikte iyi dileklerimi sundum.
84: Kış mevsimine uygun şiirde sevgilinin hayalinin her şeyden güzel olduğunu anlattım.
85: Gece duası ve dileği şiiridir.
86: Ölüm herkes için korkunçtur. Elimizi tutan bir sevgili olsa ölmeyeceğimizi sanırız. İnanan insan için ölüm vuslata ermekten başka bir şey değildir. Bir gün herkes Ona (yüce mevlaya) döndürülecek madem bu korku neden? Biz yüce yaratıcımızdan değil, günahlarımızdan korkalım. Çünkü Allah yarattığı kullarını kendisini inkar etmezlerse cezalandırmak istemez. Bu en büyük günahtan başka günahları olanlarda cezalandırılırlar.  
87: Başka bir gece dileği şiiri. Gece gerçekten sihirli değnek gibidir. İnsanı sarar sarmalar. Önemli olan ipek şal gibi sarmasıdır sizce de öyle değil mi?
88: Bu şiirde bugün aktardığım diğer şiirler gibi dilek şiiridir. Benzetmeleri beğenirsiniz umarım
89: Sevdanın kendisi çözümsüz bilmecedir. Kâh derin kuyulara düşülür, kâh paslı bıçaklar saplanır yüreklere. Her seven biraz kuşkucu değil midir zaten? Sevgiliye iyi dileklerimi sunarken kendimin bu durumda olduğunu belirtiyorum.  
HASRETİNİ NASIL ÇEKEYİM: Sevdalının sevgilisi kendisine güneş gibidir. O durumda sevgilinin yokluğu çekilir şey midir? Bu şiirden daha çok şarkı sözüne yakındır. Fakat bu sözleri bestelemedim.

Bu günlük bu kadar sevgili okurlar. Haftaya başka şiirlerle buluşmak üzere hepinize iyi pazarlar diliyorum.


Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com


Yayın Tarihi: 24.01.10


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder