16 Ocak 2011 Pazar

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 70

Merhaba sevgili okurlar. Bir Pazar günü gene sizler için seçtiğim şiirlerle birlikte evlerinize konuk geldim. Bir şey istemem, çayı kahveyi boş verin, susarsam susuzluğumu dindirmek için bir bardak su yeter. Bu günde sizlere şiirler okuyacağım çünkü. Şiirlerini seçtiğim şair Fransız şairi Arthur Rimbaud (Artur Rimbo). Bakalım beğenecek misiniz? Nesir yazıları bile başka bir dile çevirirken yazıldığı dildeki tadından kaybederken, şiiri başka dile çevirmekle çok daha fazla tadını kaybeder. Bu çeviri şiirleri bizim beğeni düzeyimize uygun gördüm. Okunduğunda çok anlamsız kalmıyorlar. Yabancı dilim yok! Bunların özgün halini bilmiyorum. Ama şiirleri bizim dilimizde de, yani Türkçe okurken de bir tadı olduğunu fark ettim. Umarım sizlerde beğenirsiniz.

... ...

ASKERİN ÖLÜMÜ

Yemyeşil bir çukur, burda bir ırmak çağlar
Gümüş paçavraları atlara çılgınca takan
Burda güneş mağrur dağın tepesinden parlar
Küçük bir vadi ki bu, köpürür ışıklardan

Genç bir asker uyuyor, başı çıplak , ağzı açık,
Ve ensesi taze mavi terlerle yıkanmış..
Yeşil yatağına yağmur gibi yağıyor ışık,
Bulutların altında, solgun otlara uzanmış...

Hasta çocuklar gibi uykuda gülümsüyor
Ayakları zambaklar içinde; askercik üşüyor
Tabiat, beşiğinde salla onu, sıcak sar!

Burun kanatları artık, ürpermiyor korkuyla;
Eli göğsünde, sakin, güneşte dalmış uykuya
Yalnız sağ yanında kırmızı iki delik var.

ARTHUR RİMBAUD

*** ***

ÇAPKIN KIZ

Kahverengi bir salon, cila ve meyva kokan,
Kurulmuş koca iskemleye tıkınıyordum,
Bir Belçika yemeği, buyursun canı çeken,
Yeter ki karnım doysun, aldırmayıp yiyordum,

Rahattım - oh ne güzel çalar saatin sesi-
Derken, mutfak açıldı, sürünmüş, sürmelenmiş,
Kılık kıyafetine ise biraz boş vermiş,
Yanaştı cilvelenip aşevi hizmetçisi.

İstediği tatlı bir öpücüktü sanırım
Belçikalı kızları bakışından tanırım,
Fazla çatal kaşıkları masadan topladı,

Dudak büktü gülerek çocuk bir yüzle bana:
Bastırıp parmağını şeftali yanağına,
"Buramı üşütmüşüm, dokun anlarsın" dedi.

ARTHUR RİMBAUD

*** ***

ÇENGİ MİDİR?

Çengi midir, nedir?.. İlk mavisinde sabahın
Düşer mi ölü çiçekler gibi darmadağın...

Duruyor önünde, ışığa gömülmüş kentin
Soluduğu aydınlık, görkemli düzlüklerin!

Her şey güzel! çok güzel! güzel olması gerek,
- Balıkçı kız ve şarkısı için böylesi gerek,

Böylesi gerek çünkü hâlâ inanıyorlar,
Denizde gece törenleri var sanıyorlar.

ARTHUR RİMBAUD

*** ***

Her zaman ki gibi sırada benim yazdığım şiirler var. Bu gün yedi tane küçük şiire yer verdim. Anlamları çok açık. Üstüne fazla söz söylememe gerek yok!

... ...

254

Sakin ol deme heyecanlıyım

Ben zaten yarım canlıyım

Her söylediğin sonum olacak

Seni umutla beklerim ay doğarken

Ellerin gelir aklıma yağmur yağarken

Sevgiyle saçlarımı okşayan ellerin

Aydın Göle

9 mayıs 2003

*** ***

255

Güneş seçilmiş hayata

Dünya haytalığı bırakmış güneşi görünce

Seçilmişlerden seçilen bir yediveren

Goncasında ateş görmüşler kıpkırmızı

Aydın Göle

10 mayıs 2003

*** ***

256

Kadehler kalksın sabahlar şerefine

Kuşların uçtuğu yere doğru

Umut yükselsin gelsin senin yanına

Gitmenin vaktidir kırlara doğru

Aydın Göle

10 mayıs 2003

*** ***

257

Gece indi siyah ipek gibi kayarak güne

Kimi gitti dönüşsüz yola, kimi düğüne

Takvim bir yaprak daha döktü zamanın hazanında

Bitecekse ömür bitsin dostun yanında

Aydın Göle

10 mayıs 2003

*** ***

258

Ben size kimliğimi verdim

İsteyin benliğimi de alın

Gelsem yanınıza taze bir dalın

Bahar çiçeklerini versem

Sonra mutlulukla rüyaya dalın

Mehtabı seyredip bulutsuz gecede

Aydın Göle

10 mayıs 2003

*** ***

47

Seni değişmem bütün sevgililerime

Belki doğmadın ama benim ellerime

Seninle asırları yaşamış gibiyim

Git deme bana nasıl gideyim

Sensizlik zindanlarına kankam

Aydın Göle

11 mayıs 2003

*** ***

48

Rüzgâr esmiyor, yıldızlar küsmüş

Bulutlu bu gece gökler

Kimsede ses yok herkes susmuş

Gönül bir merhaba bekler

Unutanları unutalım kankam çaresiz

Aydın Göle

19 mayıs 2003

*** ***

Gönlünüze göre bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle..


Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com


Yayın Tarihi: 16.01.11

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder