9 Ocak 2011 Pazar

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 69

Merhaba şiir sever okurlarım. Şiir sever olmak aşkı sever olmaktır. Aşkı sever olmak insanı sever olmaktır. İnsanı sever olmaksa yaratıcıyı sever olmaktır. Biz seviyorsak yaratıcının yarattıklarının muhteşemliğine duyduğumuz hayranlıktan dolayı seviyoruz. Peki o halde yaratıcıyı sevmek gerekmez mi? Bizdeki aşkın kaynağı o dur zaten. Bu hafta “Yunus Emre” şiirlerine bunun için yer verdim. Halk edebiyatının önemli bir bölümünü tutan tasavvuf şiiri ve onun en önemli şairi Yunus Emre bize sevmenin gerekçelerini, aşkın temelini anlatır. Sizlere bu konuda sunacağım üç güzel şiirden sonra kendi şiirlerime geçeceğim

...

Aşkın Aldı Benden Beni

Aşkın aldı benden beni
Bana seni gerek seni
Ben yanarım dün ü günü
Bana seni gerek seni

Ne varlığa sevinirim
Ne yokluğa yerinirim
Aşkın ile avunurum
Bana seni gerek seni

Aşkın aşıklar oldurur
Aşk denizine daldırır
Tecelli ile doldurur
Bana seni gerek seni

Aşkın şarabından içem
Mecnun olup dağa düşem
Sensin dünü gün endişem
Bana seni gerek seni

Sufilere sohbet gerek
Ahilere ahret gerek
Mecnunlara Leyla gerek
Bana seni gerek seni

Eğer beni öldüreler
Külüm göğe savuralar
Toprağım anda çağıra
Bana seni gerek seni

Cennet cennet dedikleri
Birkaç köşkle birkaç huri
İsteyene Ver anları
Bana seni gerek seni

Yunus’durur benim adım
Gün geçtikçe artar odum
İki cihanda maksudum
Bana seni gerek seni

Yunus Emre

*** ***

Ben Yürürüm Yana Yana

Ben yürürüm yana yana
Aşk boyadı beni kana
Ne akîlem ne divâne
Gel gör beni aşk neyledi

Gâh eserim yeller gibi
Gâh tozarım yollar gibi
Gâh akarım seller gibi
Gel gör beni aşk neyledi

Akarsularım çağlarım
Dertli ciğerim dağlarım
Şeyhim anuban ağlarım
Gel gör beni aşk neyledi

Ya elim al kaldır beni
Ya vaslına erdir beni
Çok ağlattın güldür beni
Gel gör beni aşk neyledi

Ben yürürüm ilden ile
Şeyh anarım dilden dile
Gurbette halim kim bile
Gel gör beni aşk neyledi

Mecnun oluban yürürüm
O yâri düşte görürüm
Uyanıp melûl olurum
Gel gör beni aşk neyledi

Miskin Yunus bîçâreyim
Baştan ayağa yâreyim
Dost ilinden âvâreyim
Gel gör beni aşk neyledi

Yunus Emre

*** ***

Bir Kez Gönül Yıktın İse

Bir kez gönül yıktın ise
Bu kıldığın namaz değil
Yetmiş iki millet dahi
Elin yüzün yumaz değil

Bir gönülü yaptın ise
Er eteğin tuttun ise
Bir kez hayır ettin ise
Binde bir ise az değil

Yol odur ki doğru vara
Göz odur ki Hak’kı göre
Er odur alçakta dura
Yüceden bakan göz değil

Erden sana nazar ola
İçin dışın pür nur ola
Beli kurtulmuştan ola
Şol kişi kim gammaz değil

Yunus bu sözleri çatar
Sanki balı yağa katar
Halka matahların satar
Yükü gevherdir tuz değil

Yunus Emre

*** ***

Yunus Emre şiirlerine burada bir nokta koyduktan sonra kendi şiirlerime geçiyorum. İlk şiir sevdiğim kişiye doyamadığımı anlattığım bir şiir. Yıllar geçiyordu ama sevgim alışkanlık haline dönmeden artarak devam ediyordu. Bu kişi kim olabilir? Bir sevgili diyebilirsiniz, ama değil. O bir kardeştir. O sığınılan şefkatli bir omuzdur. O kan kardeşimdir. Daha öncede sözünü ettiğim gibi kan kardeşim bir saygıdeğer hanımdır.

...

42

Sana doyamıyorum canım sana doyamıyorum

Yerine hiç kimseyi koyamıyorum

Asırları karşılarım, seninle saatler ne ki

Sen istediğini al benden vaatler ne ki

Sana vaat etmem canım hemen veririm

İstersen böbreğimi

İstersen gözlerimi

Ben gördüm göreceğimi, ama ne gördüm

Ben bakarken kördüm sevdalar yaşarken

Sana doyamıyordum canım sana doyamıyordum

Senin sesinden başka ses duyamıyordum

Değişen bir şey yok bende

Sana doyamıyorum canım halâ doyamıyorum

Aydın Göle

03 mayıs 2003

*** ***

Kan kardeşim Fenerbahçeli. Bense Beşiktaşlıyım. Galatasaray ülkemize ilk uluslar arası başarıyı getiren kulüp. Burada nasıl fanatikçe bir takımın taraftarlığını yapabilirim. Fanatiklikten de hiç hoşlanmam. Bu şiir bunun göstergesidir.

...

43

Ben taraftarım şampiyonluklara

Mola vermek gerek alışkanlıklara

Aslanın yelesi güzel kanaryanın sesi

Kartalın kanatlarında özgürlük mavisi

Bir sana tutkunum kankam birde kartala

Aydın Göle

05 mayıs 2003

*** ***

Giden sevgililer neler dedirtir insana. Bugün okuyunca kendime bile yabancılaştığımı görüyorum. O günlerden benden bana duygu olarak bir şey kalmamış.

...

253

Kırk ayağım olsaydı sana koşardı

Kırk kalbim olsa sana atardı

Bir heves değil tutkum oldun

Seni gördüm tutulan nutkum oldun

Adını sayıklarım uykumda bile

Aydın Göle

05 mayıs 2003

*** ***

44

Bana ne kadar yakınsın, ne kadar uzak

Söyleyebilir misin canımın içi

Kimi zaman damarlarımda dolaşıyorsun

elinde bir jilet

Kimi zaman asırlar ötesine bir bilet,

gitmenin telaşındasın

Gözlerin uzak kıyılarda

İçim ezilir gözlerim dolar

Bir yerlerde güneşler söner,

ben tükenirim

Bana ne kadar yakınsın, ne kadar uzak

Bana ne kadar yakınsın, ne kadar uzak

Bin yıl geriden gelsem duyar mısın yüreğinde

Gel desem yalnızlığıma,

unutulmuşluğuma gelir misin

Söküp içimden yüreğimi

Kurtuluş günü şenliklerinde

trampet çalar mısın

Korkum var gelecek günden

Kulağına beni fısıldayıp

Yüreğinden beni silersin diye

Bana ne kadar yakınsın, ne kadar uzak

Aydın Göle

08 mayıs 2003

*** ***

45

Sessizliğin içinde

bir çığlık koparsa

can teslim edenlerden

Yüksek gerilime tutulmak gibidir

milyar kilovat saatlik

Sevdanın rengimi var

uzaktan görünür mü

Yalnız yürünmüyor, bu yol çok uzundur

Geriye dönüş yok, bir nefes mola vermekte

Sessizlikte bir çığlık

can teslim eder gibi

Nefes nefese rüzgâra kapılmaktır sevda

Aydın Göle

08 mayıs 2003

*** ***

46

Zühre yıldızından mı geldin bu mavi fanusa

Kanatların değdi mi okyanusa

Yağan yağmurlarla ıslanmadın mı

Ayrılık eser rüzgârları uslanmadın mı

Küçük bir inci tanesine kan sıçrar buralarda

Şemsiyemiz kılıçtandır

Çiçeğimiz kılıç..

Balığımız kılıç..

Kılıçtan geçiririz koca şehirleri

Kılıç artığıdır çoğumuz

Gözlerimiz kıpkırmızı

Çığlıklar böler en derin uykumuzu

Bir el okşamaz izinsiz yüreğimizi

Dizginler koyduk sevgilerimize

Sana göre yerimiz mi var

Arama, ayaklarına kara sular iner

Diner sanma

Dinmez bu fanusun kanamaları

Ne dışına çıkılır, ne yaşanır içinde

Sen uzak galâksilerin bilinmeyen yıldızı

Sana yavaş döner geceler, günler

Ağırdır sevgiye fanusun hızı

Sen Zühre yıldızı mısın yeşil ışıklar saçan

Yok! Yok! Sen serapsın sana gelindikçe kaçan

Aydın Göle

08 mayıs 2003

*** ***

Bu haftalıkta bu kadar. haftaya görüşmek dileğiyle hepinize mutlu pazarlar sevgili okurlar.

Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com


Yayın Tarihi: 09.01.11


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder