28 Haziran 2012 Perşembe

GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE ŞEHRİMİZİN ÜNLÜLERİ 12

Alfabetik sıraya göre gittiğimiz Adapazar’lı ünlülerle ilgili yazımızda bugün bir şarkı sözü yazarımıza yer vereceğim. Yazının sonunda vereceğim listede göreceksiniz; Halit Çelikoğlu bir çok ünlü şarkının söz yazarıdır. Bunlardan çoğu piyasa müziği dediğimiz, kişisel yorumumla acılara tapan müzik dediğim arabesk türünden müziklerle bestelenmiştir. İçlerinde Necdet Tokatlıoğlu’nun bestelediği “Bir Sevgi İstiyorum” adlı şakı sözü Türk sanat müziği bestesi olarak çok sevilmişti.

1 Nisan 1934 yılında Adapazarı’nın Yukarıdere köyünde dünyaya gelen Halit Çelikoğlu evli ve 4 çocuk babasıdır. İlkokulu doğduğu köyde okudu. İlkokuldayken gelen ilköğretim müfettişi, birer tabiat şiiri yazmalarını istedi. Yazılan şiirler içinden en çok beğenilen şiir Halit Çelikoğlu’nun şiiri Adapazarı’nda bir çocuk dergisinde yayınlandı.

İlkokuludan sonra, 4 yıllık Arifiye Köy Enstitüsünde okurken 1954 yılında babası öldü. Bu nedenle okuldan ayrılmak zorunda kaldı. Askerliğini Urfa 116. jandarma Er Eğt. Alayı’nda bölük yazıcısı olarak yaptı. Askerliği sırasında bir tepenin üzerindeki kayalıklarda şiirler yazdı. Şiirlerini okuyan bir asker arkadaşı “gel sana bir şiir kitabı çıkaralım” dedi. Şiir kitabının basımı için Halit Çelikoğlu’nun adına Talim ve Terbiye Kurulu’na yazdığı yazıyla arkadaşı başvurdu. Askerlik yaptığı tabur komutanlığına, Talim ve Terbiye Kurulu’ndan şiir kitabının basım iznini veren resmi yazı geldi. Bunu gören Tabur komutanı, “Halit Çelikoğlu askerlik mi yapıyor yoksa şiir mi yazıyor? Derhal eğitime alın bu askeri , şiir kitabını da terhis olduktan sonra kendisine teslim edin!” diyerek bölük komutanına emir verdi.
Terhisten sonra şiir kitabını da yanına alarak Düzce Sümerbank mağazasına girdi. Bu şiir kitabını bir arkadaşıyla Ankara’ya basılması amacıyla gönderdi. Şiir kitabına “Sevgimin Damlacıkları” adını veren arkadaşı piyasaya çıkardı. Fakat umdukları ilgiyi görmedi.

Daha sonra adliyenin açtığı sınavla zabıt katibi oldu. Burda başkatipliğe getirildi. Bir yandan da şiir yazmaya devam etti. Ankara’lı ve çevre illerin şairlerini Düzce’de toplayıp “Şiir Gecesi’ düzenledi.

İstanbul Sultanahmet adliyesine1970’te tayinini isteyerek emekli olana kadar burada çalıştı.
Kendi gibi şarkı sözü yazarı olan arkadaşı İ. Behlül Pektaş’la Unkapanı’nda dolaşırken, Nazmi Yükselen Elif Plak’ın sahibi-yapımcı Kerem Güney’le 1972 yılında tanıştırdı. 45’lik plakların egemen olduğu yıllardı. “Teselli Arıyorum ve Adımı Kalbime Yaz” adlı 2 şiirle müzik piyasasına adım attı. Bayan şarkıcı Nuran Yakar ‘’Teselli Arıyorum’’ şarkısını okudu. Gelgelelim şarkı beklenen ilgiyi görmedi. Adnan Şenses adına çıkan “Adımı Kalbine Yaz” 45’lik öyle bir ilgi gördü ki, kaset fabrikaları kısa sürede istenen sayıda kaset basmakta teknik yetersizliklerle karşı karşıya kaldılar. Elif Plak’tan toplam 35 şarkı sözü 45’lik plak halinde çeşitli sanatçıların sesiyle çıktı.

Devran Plak’tan Gönül Akkor’un okuduğu bestesi Cavit Deringöl’e ait olan “Öyle Yaktın Ki Beni” ve bestesi Rıfat Şanlıel’e ait olan “Benim Şikayetim Aşktandır Aşktan” adlı 45’lik plaklar çıktı.

Elenor Plak’tan Zeki Müren’in sesiyle çıkan “Hayat Sen Ne Çabuk Harcadın Beni” adlı şarkı sözü dilden dile dolanmaya başladı.

Günaydın gazetesinin 1982 yılında düzenlediği şiir yarışmasında “Bir Sevgi İstiyorum”la birinci oldu. Şiiri çok beğenen Nejdet Tokatlıoğlu bu şiire çok güzel bir beste yaptı. O yılların en sevilen bu şarkısını Muazzez Abacı, Samime Sanay ve Kamuran Akkor plaklara ve kasetlere okudular. Şarkı çok tutunca Halit Çelikoğlu birçok bestekârın dikkatini çeker oldu. Yusuf Nalkesen, Mustafa Sayan, Cavit Deringöl, Nejdet Tokatlıoğlu, Teoman Alpay, Suat Sayın, Arif Sami Toker gibi bestekârlar kendisinden şarkı sözleri istediler. Böylelikle Halit Çelikoğlu’nun ünlü bestekârlarla çalışma dönemi başladı.

Baştada belirttiğim gibi piyasa bestelerinden ayrılan bir elin parmakları kadar sayıda klasikleşmiş şarkısı ancak bulunabilir. Fakat öylede olsa zoru başarmış bir söz yazarı olması, kurtlar sofrasında yer alması şehrimizin övüncü olmasına yeter.

Şarkı sözlerinden oluşan besteleri plaklara ve kasetlere okuyan sanatçılar şunlar:
Adnan Şenses, Müslüm Gürses, Ferdi Tayfur, Bergen, Kibariye, Zeki Müren, Bülent Ersoy,
Faruk Tınaz, Metin Milli, Hülya Sözer.

Bestelere yazılmış bilinen şarkı sözleride şunlar:
Yaranamadım, Allah Muhtaç Etmesin, Haberimiz Yok, Sabrım Ağlıyor, Talihsizler, Üstüme Düşme Benim, Kul Feryadı, Ağlamak İçin Mi Geldik Dünyaya, Bu Şehir, Gelin Mi Oluyorsun, Öyle Yaktın Ki Beni, Bir sevgi istiyorum, Gözlerin Doğuyor Gecelerime, Gökyüzünde Duman Duman Bulutsun, Senin Olmaya Geldim, Eller Kadir Kıymet Bilmiyor Annem, Hayat Sen Ne Çabuk Harcadın Beni,
Küsmeyin Geceler ve Şansım Açıldı.

  
DEVAM EDECEK


Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com
Gazete Adresimiz: www.anadolumedyagrup.com

Yayın Tarihi: 18.06.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder