31 Temmuz 2014 Perşembe

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 57

Merhaba sevgili okurlar. Bugün evimiz birleşmiş milletler gibi. Almanya’dan ve Amerika’dan misafirlerimiz var. Gelenler teyzelerim. İstanbul’daki teyzemle geldiler. Annemin keyfine diyecek yok. Yüreğimin sızısı canım annem Allah beterinden korusun, çok hastalıkla boğuşuyor. O keyifli olduğu zaman bizde keyifli oluyoruz tabii. Böyle bir keyfi size aktarabilirsem ne mutlu bana...

Şiirlerimi sunduğum bu tatil gününde hepinize şiir kadar güzel, şurup gibi bir gün geçirmenizi diliyorum. Ama ne yazık ki şurup gibi bir havadan ziyade bunaltıcı bir hava bekleniyor. Küresel ısınmanın olumsuzluklarını bu yıl kış aylarında bütün çıplaklığıyla yaşadık. Bundan sonra yaz kış fark etmeksizin bu durum artarak sürecektir. Ne diyelim? İnsanoğlu ektiğini biçiyor.

Bu hafta bitmeden mübarek ramazan ayı bitiyor. Perşembe günü bayram başlayacak. Bayram sonunda anayasa değişikliği için halk oylaması yapılacak. Umarım memleketimiz için en iyi sonuç alınır.
Şiirleri gene araya girmeden beğeninize sunuyorum.

***

84
Fesleğen kokarsın yağmurlarla ıslanırken
Duyulmaz hiç sesim, gelsem sabah erken
Kuşlar kanat açmadı, mavi değil gökyüzü
Uyanda öp öksüzü, gün bir daha doğsun
Aydın Göle
10 ocak 2003

***

85
Saçma sapan
Anlaşılmaz sözler duyarsan benden
Kelimelerimi yitirmişimdir, arıyorumdur
Gözlerime iyi bak nerdeler, soruyorumdur
Vahşi, kıstırılmış hayvan gibi boğuksa sesim
Gelirken harfleri düşürmüşümdür
Hiçbir ses duymazsan,
çıt çıkmazsa benden hatta
Seni değil kendimi unutmuşumdur
Seni unutamam yıldızlar söyler
Seni hatırlatır ak güvercinler
Seni unutamam gök devrilmeden üstüme
Kendimi unutmadığım gün mü var?
Hep bir yerlerde,
Adını fısıldarken buluyorum,
Her bir parçamı.
Nefesimle ısıtıp penceremin camını
Adınla dolduruyorum
İçim ısınıyor
alnım terliyor boncuk boncuk
İçimde gürbüz çocuk.
Balık olmuş şişede
Deniz kestanelerini özler, yosunları özler
Görmez şişenin dışındakini
Ben seni unutamam yıldız dolu bu gece
Göz yaşımda yıldız gördüm unutamam

Aydın Göle
10 ocak 2003

***

86
Bu gece yağmur yağmasın ben ağlıyorum ya
Bu gece kimse uyanmasın ben uyumuyorum ya
Nöbetlerdeyim, nöbet tutuyorum sensizlik nöbetimde
Ne zaman bitecek bilmem ne zaman
Ben sonsuz zamana, sensizlik nöbetlerine kilitlendim
Bu gece yağmur yağmasın ben ağlıyorum ya
Kırılmaz kilitlerin odasındaki yalnızlığımla

Aydın Göle
10 ocak 2003

***

87
Mısralar yakamı bırakmıyor
Şiir yağıyor dize dize
Her mısra yüreğimi yakıyor
Kelimeler geliyor dize
Senin saçlarını okşar gibi
Kelimeleri okşuyorum
Bir sen gelmedin dize
Boğuyor beni boğuyor
Saçlarını okşamak isteğim
Ne oldu bir tanem ne oldu bize
Senden uzaktayım sanki hapisteyim
Bin kolum var binide boş
Seni saramazsa.
Seni saramazsa,
Hasret büyür taşar yüreğimden
Dönüp duramam kendi içimde

Aydın Göle
10 ocak 2003

***

88
Ben beni arıyorum, kendimi yani
Düşürdüm sevda yollarında bulamıyorum
Dün sevdanın kollarında gördüm ağır hasta
Beni almak için sevdadan,
ardından koştum
Bir dönemeçte kaybettim kendimi
Hükümlüdür, hükümsüz değil
Hem de
ağırlaştırılmış müebbede hükümlü
Kurtuluş yok sevdadan, beni arıyorum
Boynunda beni
Sırtında beni
Sevda çıkmazı
Şubat apartmanı
14 numarada oturan beni
Bulanlara ömrümü vereceğim

Aydın Göle
13 ocak 2003

***

89
Neden eziyet ediyorsun yüreğime
Zaten küçük, zaten öksüz bir çocuk o
Neden eziyet ediyorsun yüreğime
Zaten güçsüz, zaten ruhu yaşlı çocuk o
Aylar uzadıkça uzuyor ayrılığın gölgesi
Kapılar almaz hasreti,
hasret sığmaz kapılardan
Bir yüreğe nasıl sığar bilmez misin
Ruhu yaşlandıysa bundan,
Unuttuysa bundan unuttu kendini
Eziyet etme yüreğime
sana tutkun çocuk o.

Aydın Göle
14 ocak 2003

***

90
Eğer dünya duracaksa şimdi dursun
Yıldızlar
kopan tespih gibi dağılsın semaya
Sen gelmeyeceksen zaman koşsun
Ben mahşeri bekleyeceğim.
Sıratı kıratla geçeceğim,
Seni terkime alıp.
Hasret benim vuslatım, yüreğim sabret
Duracaksa dünya şimdi dursun
Yar yok yanımda
Yıldızlar pul pul olsun
Dökülsün geceden

Aydın Göle
16 ocak 2003

***

91
Eğer yağmur yağıyorsa çık dolaş
Yağmur benim ellerimdir
O ellerimle saçlarını okşayacağım
Eğer güneş çıkarsa bulutların arasından
Gözünü güneşe çevir gözlerini
Güneş sevginden tutuşmuş gözlerimdir
Bak tutuşan gözlerime korkmadan bak
Gözlerinden kalbine akacağım

Aydın Göle
16 ocak 2003

***

92
Yaşadıklarımızı fazla önemseme
Yitirilmiş duyarlılığımıza ağıt yakma
Her bir avuntu günahımızı öder mi
Ödermi insanlığa borcumuzu
(yada sevdamıza yeni yük ekler mi)
Yaşadıklarımız,
yarınlardan çalınmış anlardır.
Ömrümüzden kaç günümüz silinir,
yada kaç yılımız..
Boş ver yaşanmıştır yaşananlar
Yaydan çıkmış ok geri döner mi
Geri döner mi yola çıkmış kurşun
Son takatine dek gider varacağı yere
Yaşadıklarımızı fazla önemseme

Aydın Göle
16 ocak 2003

***

Bu pazarlıkta bu kadar. Her ne kadar sürç-i lisan eyledikse af ola sevgili okurlar. Hepinize güzel bir hafta sonu ve tekrar görüşmek dileğiyle.. Hoşça kalın!..



Yayın Tarihi: 13.07.14

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder