31 Temmuz 2014 Perşembe

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ

Gene gönderilmemiş sevda şiirleri. Gene yürek acılarına tanık olacaksınız sevgili okurlar. Şair zorda gerek. Zoru yaşamadan şiir doğmaz. Ne tür yazarsanız yazın refah içinde dingin durgun bir hayattan bir tek satır çıkmaz. Aşkta zorların en zorudur. Ama hayatın tacıdır, taşımayı bileni aşk acısı bile güzelleştirir. Bu şiirlerde yer yer bunu bulacaksınız.

***

102
Ölüm sessizliği var kulaklarımda
Ölüm susuzluğu var dudaklarımda
Nerdesin nefesine, sesine, gölgesine vurulduğum
Nerdesin saat gibi hep sana kurulduğum
Al beni benden
Bırakma beni sensiz
Al beni benden
Bırakma yalnız,
Bir sensizlik, birde hasret iki ucu açık makas
Beni kâğıt gibi kesecek vicdansız
Günlerimi de
Güllerimi de

Aydın Göle
04 şubat 2003

***

103
Ben tamamını verdim sevgimin tükenmedi
Sen iki taksit ödedin sonra durdun.
Sevgi borcunun kefilimi var?
Kurtulurum mu sanıyorsun bu borçtan?
Bana sevgi borcun var, sen ölemezsin.
Yaşarsan bu borçla, hiç mi hiç gülemezsin.
Her sevene haram olursun.
Yüreğim sana hasret susarsa bir gün
O hasret uzaklarda bulur seni, nefes alamazsın
Seni sevmekten bıkmıyorum.
Gözlerin aklıma takıldı kaldı,
O yüzden göklere bakamıyorum.
Gözlerin aklıma takıldı kaldı,
O yüzden ışıkları yakamıyorum.
Bana sevgi borcun var, sen ölemezsin
Yüreğini bana ver, kurtul bu borçtan.

Aydın Göle
07 şubat 2003

***

104
Sevgilim sorsalar seni bana
Erguvanlı bahçeler mi derim senin için?
Üzgün yağan kar mı derim kış ortasında
Kısa ömürlü kelebek mi derim
Sevgiden söz ederken

Aydın Göle
08 şubat 2003

***

105
Sevgi
Sevdiğimize sırılsıklam tutulmak mıdır?
Çiçekleri neden seviyoruz öyleyse
Yağmuru..
Fırtınayı..
Güneşi..
Ayı..
Kemanın tellerini;
Kimi zaman hoyrat,
Kimi zaman müşfik,
Okşayan yayı.
Neden dost oluruz köpeklerle
Neden koşarız baharda kelebeklerle
Unutmamak için kimseyi
Sevgi günün kutlu olsun küçüğüm

Aydın Göle
14 şubat 2003

***

106
Ne çok kırıyorsun beni, ne çok
Bilmeyen sende kalp yok sanır
Sende kalp var, var ama
Kan basıyor sadece, vücuduna
Sevgi basmıyor damarlarına
Vefa, sadakat basmıyor hücrelerine
Kanında sevgi yok ki
Beslenmemişsin sevgiyle çocukken
Kalbinin günahı yok
Sevgi bassaydı kalbin
Vefa, sadakat bassaydı
Işık saçardı gecene, umut saçardı
Taş kesilmezdi böyle
Görev amiri olmazdı
Kulak memesi kıvamında hamur
Her yanı kırmızı samur sarardı seni
Aklına gelirdi sık sık seni sevenlerin
Beni hiç unutmazdın
Şarabın ve dostun eskisi makbul
Eskidikçe şarap ve dostluklar
Servet eder değeri
Beni sevmesen de olur
Sevmesen, unutsan da olur
Sevenlerine, sevgine sahip çık
İstersen beni bir çırpıda yık
Ne önemim var ki zaten
Biten sigara gibi duruyorum dudaklarında

Aydın Göle
14 şubat 2003

***

107
Siya siya kürekler
Dalıp çıkıyor suya
Firar ediyor yürekler
Rast gelince ahuya
Sevdadır yaşatan hengâmeyi
Sevdadır dudağıma
Dolayan bu nağmeyi
En azgını gelsin dalgaların
Boğuşurum
Kazanan sonunda bilirim
Ben olurum
Çünkü inanırım sonuna kadar
Umut kesmem Allahtan
Bu gün olmazsa beklerim,
Gelen ve her gelecek sabahtan.

Aydın Göle
17 şubat 2003

***

108
Eğer kabil olsa
Kalbine girer çıkmazdım.
Eğer kabil olsa
Kalbimi sinene koyardım.
Gör bak nasıl kopuyor fırtına
Adın her geçtiğinde.
Belki anlardın o zaman
Sevgimin büyüklüğünü.
Richterler ölçmez
Şilepler taşıyamaz sevgimi.
Eğer kabil olsa
Kalbini alırdım senden.
Sana kalpsiz diyenleri doğrulardım.
İhtimallerde durmak ne zor.
Kabil olsa her şey
Yani kesin
Yani keskin
Şah damarımı keserdim gözümü kırpmadan.
Kırpmadan, eğer sensizlik varsa yarınlarımda.
Eğer kabil olsa
Bilsem bilinmezi
Yaşamazdım..

Aydın Göle
20 şubat 2003

***

Hepinize iyi pazarlar sevgili okurlar.


Yayın Tarihi: 25.07.14

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder