30 Nisan 2014 Çarşamba

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ

Merhaba sevgili okurlar. Nasılsınız? Kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Yorgun mu, bezgin mi, halsiz mi, mutlu mu, mutsuz mu? Hafta sonunu iple mi çektiniz? Yoksa bugün daha çok mu sıkılıyorsunuz? Canınızı sıkan şey ne ise onu buldunuz mu? Yada içiniz kıpır kıpır ise nedenini biliyor musunuz? Siz mi iyimsersiniz, yoksa olaylar mı sizi iyimser yapıyor bu günlerde? Bana hangi birini söyleyebilirsiniz? Umarım siz gerçekten iyimser yönü ağır basan bir karaktere sahipsinizdir. Umarım size gelen her olay iyimserliğinizi arttırır. İyi bir çözümleyici olmanız durumunda her kötü şeyi olumluya çevirirsiniz.

İlk şiirle başlayalım.

Bu haftaki şiirleri kısa mesajla gönderilmiş şiirlerden oluşturdum. Bu şiir, Sevene inanamamayı anlattığım bir şiir. Seven ya her şeye çabuk inanır, yada her şeye öyle kolay inanamaz.  
….    ….

184
Sen daha önce neredeydin
Beni çok şaşırtıyorsun
Bana böyle gelseydin
Bozulur muydu rüyaların
Şimdi beni
Kadifelere sarıyorsun
Sevgilere karıyorsun
Ah!.. inansam..
Bir inanabilsem?

Aydın Göle
11 eylül 2002

***   ***

İnsan mutluysa bütün dünya onundur. Seven sevdiğiyle her zaman mutludur zaten. Cebinde dünyalar, kalbinde yar, başı bulutlarda gezer. İşte bunu anlatmaya çalıştığım bir şiir..
….    ….

185
Masmavi miskettir dünya
Cebimde gezdirdiğim
Denizler cebimde, dağlar cebimde
Denizler dedim de deniz gözlüm
Senin yerin kalbimde

Aydın Göle
16 eylül 2002

***   ***

Bir konuya bağlı olmadığı için açık anlamı olmayan bir şiir. Bütün olarak bakarsanız “servet yalnızlığı bitirmez” demeye çalıştığımı görürsünüz.

….    ….

186
Eski bir türkümüdür dilindeki
Elinde unutulmuş bahardan erguvan
Aynı kaldırımlarını mı arşınlıyorsun
bu lânet şehrin
Aynı bulutlar mı var göğünde
Yağmurların dinmedi mi halâ
Yabancı mısın kendine
Yitirip bulamadığın ne?
Garlardan çok insanı hasrete taşıdı tirenler
Çok yorgun yolcu bıraktı otobüsler terminallere
Palamar çözdü gemiler
Yalnızlığına ağladı limanlar
Sen nerdeydin rüzgârlar eserken
Belki Belkıs’ın beli tutulmuştu
Süleyman’ın hazinelerinde
Ağlarına lüferler takılmadı mı
Pulları gümüş gümüştü
Hepsi çok gün ve çok deniz görmüştü
Umutları belki ölmüştü
Kör karanlıkta seken kurşunla
Sen nerdeydin
Haraç mezat satılırken canlar

Aydın Göle
17 eylül 2002

***   ***

Felek bazen ağlatsa da bazen güldürür. Güldüreceğinde mavi güller yollar alabilene. Aslında mavi gül sevgiden başka bir şey değildir.
….    ….

187
O yaz, o bahçe
Özlemin dindiği
Sevdanın yandığı
Mavi güldü
Masal olsa şaşmazdım
Gerçekti, etimi dağlayacak kadar
Yokluğuna ağlayacak kadar gerçekti
Ben kaçtıkça o beni kendine çekti
Kurtuluşu istedim, hem istemedim
Mavi güle bir damla suydum
Bütün çirkinliklerimden soyundum
Giydim sevda hırkasını
Felekle buluştum
Gül dedi mavi gülünle

Aydın Göle
18 eylül 2002

***   ***

Ölüm yeşerir mi hiç, dediğinizi duyar gibi oluyorum. Evet yeşerir. Bu ölümler çoğalsın demek değil, yanlış anlaşılmasın. Bu mevsimin baharda durmasıyla, yani sevgiliyle olabilecek bir şey. Bu şiirde onu anlattım.

….    ….

188
Sen zamanlar arası gezgin
Ben ardında koşmaktan yorgun
Sen neş’enin kardeşi
Ben sevince dargın
Durdur mevsimleri baharda
Mavi gözlüm
Yeşersin ölüm bile

Aydın Göle
18 eylül 2002

***   ***

Bu şiirde dayatılan rejimlere baş kaldırı var. Tek rejim gezme, seyahat etme rejimi olmalı diyorum bu şiirde de.

….    ….

189
Sosyalizm, kapitalizm
Faşizm, narsizm, budizm
Ne kadar “izm” varsa canı cehenneme
Yaşasın can sıkılma özgürlüğüm
Aylaklığım can damarım
Yaşasın turizm!

Aydın Göle
18 eylül 2002

***   ***

Gözler her şeyi anlatır derler. Bir adım ötesi gözlerin sağlık vermesidir. O içinde taşıdığı enerjiyle her hastalığa, sevgiliyse bakan o gözle, kalp hastalığına da çare bulur.

….    ….

190
Efsunladı gözlerin
Hastalığım lâhzada geçti
Mahmuzlanmış gece atlarıydım
Güne koştum nalsız toynaklarımla
O günün içinde sen vardın

Aydın Göle
20 eylül 2002

***   ***

Şiirler züğürt avunmasıdır yüreğinde sevgi taşımayana. Sersefil yollarda sevgisiz kalan dolaşır. Güneşte doğmaz o zaman.

….    ….

191
Sabah mı oldu güneş nerde
Neden doğmuyor
Felek unuttu beni, sende unuttun
Harman yerinde boş bir samanım
Sersefil yollardayım
Rüzgârlarla ıslık çalıyorum
Yalnızlığımı saklarım
Gün görmemiş karanlıklarda
Dudağımda züğürt avunması şiirler

Aydın Göle
21 eylül 2002

***   ***
İnsan başkasına özendiği için kendisiyle barışık olamaz. Kendisiyle barışık olmak mutluluğa muhteşem bir davetiye göndermektir bence. Bu şiir, kendine dön diyen bir şiir.

192
Yaşam sihirli bir aynadır
Kendimizi görmediğimiz
Gördüğümüz başka hayatlardır
Biz olmaktan sıkılırız da
Yaşarız başka hayatları hayalimizde
Dönsek hayatımıza
Sadık kalıp sözümüze
Yaşasak!
Dünyaya sihirli değnek değer
Havai fişekler gibi patlar mutluluklar

Aydın Göle
21 eylül 2002

İyi pazarlar sevgili okurlar. Haftaya görüşmek üzere.



Yayın Tarihi: 27.04.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder