30 Haziran 2014 Pazartesi

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ

Merhaba! Onca yağmurun ardından gökyüzü masmavi bocuk sanki. Beyaz bulutlar gurup vakti pembeleşmiyor mu, o zaman kendimden geçiyorum. Asıl şiir o. Yüce yaratıcının şiiri; bakan ve baktığını gören her gözün, bakmaya doyamadığı her şeydir. O şiir kelimelerle kurulmaz. O şiirin kelimelere ihtiyacı yok! Onun için her dilden millet bu şiirden anlıyor. İnsanlar, bu şiiri daha çok görmek için diyar, diyar gezmiyorlar mı? Yani her anı şiir dolu mevsimler içindeyiz. Şehrimizde buna çok elverişli. Gidilen her beldemize Mevlâm ayrı güzellik saçmış. Artık evlerde durulmaz. Ya motor gücüyle karadan, ya rüzgâr gücüyle denizden gezelim. Belki en umulmadık yerde, en umulmadık biçimde şiirle karşılaşırız.
Eğer halâ evdeyseniz, yüceler yücesi yaratıcının bana bağışladığı kalbimden damlayan damlalardan biriktirdiğim şiirleri okursanız sevinirim.

Bugünkü ilk şiirim de sevmek giyilmiş ten gibidir diyorum. O öyle her elbise gibi çıkarılamaz.

…. ….

60
Sen kaç dur bakalım benden
Can çıkar huy çıkmaz bedenden
Sevmek tenimdir soyunamam
Canımı iste ruhum, senden vazgeçemem
Razıyım uykusuz gecelere
Razıyım yaşlarımdan döktüğüm gözlere
Razıyım en galiz küfürlere
Uyku haram oldu
Su içmek haram
Bir lokma ekmekte..
Sen haram oldun
Yaşamak işkence
Akşam üstleri güneş
Gözyaşlarımı görmeden batmıyor
Sana zindanlarda ağlıyorum
Sevmek tenimdir soyunamam

Aydın Göle
26 kasım 2002

***

Gerçeklik insafsız bir değişmezliktir. Siz değişmesini ne kadar isteseniz de boş.. alışana kadar etleriniz lime lime doğranır. Ama sevgiliyse bu gerçeklik, ölmeniz tutar da ölemezsiniz. Ne yaparsınız, ah çekmekten başka ne yaparsınız. Bu şiir işte öyle bir ahın şiiri.

…. ….

61
Sen insafsız gerçeğin aynası
Kalbimdeki sevgiyi görmüyorsun
Görsen mümkün değil, duramazdın
Kalamazdın böyle duyarsız
Gücüm tükendi yaşamaya
Sen zalimliğinle kal kalabilirsen
Senden zalimi çıkar, çalar kalbini
Ektiğini biçersin

Aydın Göle
26 kasım 2002

***

Vefasız yari olanlara cennet müjdelense yeridir. Çekilir acımıdır o acı? Allah kimseyi vefasıza düşürmesin.

…. ….

62
Melekler vurulmuş sana
Çok mu benim sana vurulmam
Bak ay perişan, yıldızlar perişan
Kâhkülünde sallanan bahtım perişan
Kalbine nişan
Alamaz mıyım son nefesime dek
Hüzzam dilencilere sadaka,
Dualara el aradım,
Okuyacak dudak.
Bulamadım! Benden başka
beni anlayacak.
Yok kimsede, insaf kalmamış
Sende unuttunya beni
Hüzzam saatlerin tiktakları
Savurur beni gecelere

Aydın Göle
02 aralık 2002

***

Sevdalar hastalık gibi gece canımızı daha çok acıtır. Her şey dillenir gece sevda acısıyla. Olur olmaz yerlerden gölgeler peydahlanır. Hep onun gölgeleri..

…. ….

226
Ben leyli sevdamın palamar çözmüş gemisi
Sen Leyla denizlerinin baş belası
Kayalara vurmadımsa usta kaptanlığımdan değil
Rüzgâr fısıldadı yolumu kulağıma

Aydın Göle
02 aralık 2002

***

Gitmek isteyipte gidememenin şiiri. Sevda karasızlıklarla dolu olmasa çabuk biterdi. Bitmeyen sevdada gitmek kolay iş değil.

…. ….

63
Ben gidersem büsbütün
Bulamazsın hiçbir yerde, arama
Sana bir selam emanet ediyorum
Nasıl söylersin bilmem, anama
“İç kanama
Geçirdi, yaşıyor, yaşıyor ama
Nerde, nasıl bilmiyorum” dersin
Sevdalara hiç doyama
Hiç bitmesin aşk özlemin
Bir elsiz eldiven sarsın yüreğini
Sen hiçbir şeyi sarama
Ben gidersem büsbütün
yüreğinden de giderim
Yüreğimde göremezsen kendini
pişman olup ağlama
Ağlama dayanamam, yine seni severim
Ben gidemem büsbütün
Ayak seslerim kalır kulaklarına
Gölgem kalır akşamlarına
Belki dayanamam beni seversen
Bil ki mutlaka gelirim

Aydın Göle
02 aralık 2002

***

 Bu küçük dörtlükle özlediğim kişinin o an ne düşündüğünü merak ettiğimi anlatmak istedim.

…. ….

227
Özler mi özlenen özleyenini
Bilir mi özlenen özlendiğini
Bekler mi özlenen özlemlisini
Diner mi özlemlilerin özlemi bir gün

Aydın Göle
05 aralık 2002

*** ***

Faili belli olmayan, yani kim vurduya gidenlere bakıp biz neler demeyiz? Ne kuşkular besleriz değil mi? Oysa cinayete kurban giden katilini bilir. Onun bilmediğini, her şeyi bilen Allah bilir. Aşka ziyan olmakta bir cinayet bence. Bu şiirle bunu anlattım.

…. ….

64
Faili bellidir cinayetlerin
Siz bilmeseniz de bellidir
Sessizce işleyen cinayeti
Issızda işler, gözlerden uzak
Kendi bilir birde maktül
Sizin gördüğünüz incecik bir tül
Oda sallanır durur her rüzgârla
Ya rüzgârlar sert esmelidir
Ya bir el gelmelidir kararlı
Gerçeğin apaçık görünmesi için
Sen, birde ben biliyoruz
Aşkı öldüreni, beni öldüreni
Benim dilim yok, söyleyemem
Ay suskun, yıldızlar uzak
Vicdanın seni zorlayacak
Suçunu itiraf edeceksin
Aydın Göle
05 aralık 2002

*** ***

İşte inanılmazsa aşkın yeşermeyeceği aşka ait inanç sistemi. Bu inanç sistemine girenler aşkın ne olduğunu anlarlar.

…. ….

65
Sevginin yüceliğine
Aşkın onun şahikası olduğuna
İnandım.
Sevenin
Hele aşk düştüğünde yüreğine
Kendisinin kanatsız melek
Ve yüreğinin
Kutsal kitap olduğuna
İnandım.
Sevgilinin rüya,
Acısının gerçek olduğuna
İnandım.

Aydın Göle
06 aralık 2002

***

Bir yazının sonuna daha geldik, size mutlu bir hafta sonu dilerim sevgili okurlarım.


Yayın Tarihi15.06.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder