6 Ağustos 2010 Cuma

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 53

Merhaba! Yazın ortasındayız ya, gökyüzü masmavi bocuk sanki. Beyaz bulutlar gurup vakti pembeleşmiyor mu, o zaman kendimden geçiyorum. Asıl şiir o. Yüce yaratıcının şiiri; bakan ve baktığını gören her gözün, bakmaya doyamadığı her şeydir. O şiir kelimelerle kurulmaz. O şiirin kelimelere ihtiyacı yok! Onun için her dilden millet bu şiirden anlıyor. İnsanlar, bu şiiri daha çok görmek için diyar, diyar gezmiyorlar mı? Yani her anı şiir dolu mevsimler içindeyiz. Şehrimizde buna çok elverişli. Gidilen her beldemize Mevlâm ayrı güzellik saçmış. Artık evlerde durulmaz. Ya motor gücüyle karadan, ya rüzgâr gücüyle denizden gezelim. Belki en umulmadık yerde, en umulmadık biçimde şiirle karşılaşırız.

Eğer halâ evdeyseniz, yüceler yücesi yaratıcının bana bağışladığı kalbimden damlayan damlalardan biriktirdiğim şiirleri okursanız sevinirim.

Bugünkü ilk şiirim de sevmek giyilmiş ten gibidir diyorum. O öyle her elbise gibi çıkarılamaz.

…. ….

60

Sen kaç dur bakalım benden

Can çıkar huy çıkmaz bedenden

Sevmek tenimdir soyunamam

Canımı iste ruhum, senden vazgeçemem

Razıyım uykusuz gecelere

Razıyım yaşlarımdan döktüğüm gözlere

Razıyım en galiz küfürlere

Uyku haram oldu

Su içmek haram

Bir lokma ekmekte..

Sen haram oldun

Yaşamak işkence

Akşam üstleri güneş

Gözyaşlarımı görmeden batmıyor

Sana zindanlarda ağlıyorum

Sevmek tenimdir soyunamam

Aydın Göle

26 kasım 2002

*** ***

Gerçeklik insafsız bir değişmezliktir. Siz değişmesini ne kadar isteseniz de boş.. siz alışana kadar etleriniz lime lime doğranır. Ama sevgiliyse bu gerçeklik, ölmeniz tutar da ölemezsiniz. Ne yaparsınız, ah çekmekten başka ne yaparsınız. Bu şiir işte öyle bir ahın şiiri.

…. ….

61

Sen insafsız gerçeğin aynası

Kalbimdeki sevgiyi görmüyorsun

Görsen mümkün değil, duramazdın

Kalamazdın böyle duyarsız

Gücüm tükendi yaşamaya

Sen zalimliğinle kal kalabilirsen

Senden zalimi çıkar, çalar kalbini

Ektiğini biçersin

Aydın Göle

26 kasım 2002

*** ***

Vefasız yari olanlara cennet müjdelense yeridir. Çekilir acımıdır o acı? Allah kimseyi vefasıza düşürmesin.

…. ….

62

Melekler vurulmuş sana

Çok mu benim sana vurulmam

Bak ay perişan, yıldızlar perişan

Kâhkülünde sallanan bahtım perişan

Kalbine nişan

Alamaz mıyım son nefesime dek

Hüzzam dilencilere sadaka,

Dualara el aradım,

Okuyacak dudak.

Bulamadım! Benden başka

beni anlayacak.

Yok kimsede, insaf kalmamış

Sende unuttunya beni

Hüzzam saatlerin tiktakları

Savurur beni gecelere

Aydın Göle

02 aralık 2002

*** ***

Sevdalar hastalık gibi gece canımızı daha çok acıtır. Her şey dillenir gece sevda acısıyla. Olur olmaz yerlerden gölgeler peydahlanır. Hep onun gölgeleri..

…. ….

226

Ben leyli sevdamın palamar çözmüş gemisi

Sen Leyla denizlerinin başbelası

Kayalara vurmadımsa usta kaptanlığımdan değil

Rüzgâr fısıldadı yolumu kulağıma

Aydın Göle

02 aralık 2002

*** ***

Gitmek isteyipte gidememenin şiiri. Sevda karasızlıklarla dolu olmasa çabuk biterdi. Bitmeyen sevdada gitmek kolay iş değil.

…. ….

63

Ben gidersem büsbütün

Bulamazsın hiçbir yerde, arama

Sana bir selam emanet ediyorum

Nasıl söylersin bilmem, anama

“İç kanama

Geçirdi, yaşıyor, yaşıyor ama

Nerde, nasıl bilmiyorum” dersin

Sevdalara hiç doyama

Hiç bitmesin aşk özlemin

Bir elsiz eldiven sarsın yüreğini

Sen hiçbir şeyi sarama

Ben gidersem büsbütün

yüreğinden de giderim

Yüreğimde göremezsen kendini

pişman olup ağlama

Ağlama dayanamam, yine seni severim

Ben gidemem büsbütün

Ayak seslerim kalır kulaklarına

Gölgem kalır akşamlarına

Belki dayanamam beni seversen

Bil ki mutlaka gelirim

Aydın Göle

02 aralık 2002

*** ***

Bu küçük dörtlükle özlediğim kişinin o an ne düşündüğünü merak ettiğimi anlatmak istedim.

…. ….

227

Özler mi özlenen özleyenini

Bilir mi özlenen özlendiğini

Bekler mi özlenen özlemlisini

Diner mi özlemlilerin özlemi bir gün

Aydın Göle

05 aralık 2002

*** ***

Faili belli olmayan, yani kim vurduya gidenlere bakıp biz neler demeyiz? Ne kuşkular besleriz değil mi? Oysa cinayete kurban giden katilini bilir. Onun bilmediğini, her şeyi bilen Allah bilir. Aşka ziyan olmakta bir cinayet bence. Bu şiirle bunu anlattım.

…. ….

64

Faili bellidir cinayetlerin

Siz bilmeseniz de bellidir

Sessizce işleyen cinayeti

Issızda işler, gözlerden uzak

Kendi bilir birde maktül

Sizin gördüğünüz incecik bir tül

Oda sallanır durur her rüzgârla

Ya rüzgârlar sert esmelidir

Ya bir el gelmelidir karalı

Gerçeğin apaçık görünmesi için

Sen, birde ben biliyoruz

Aşkı öldüreni, beni öldüreni

Benim dilim yok, söyleyemem

Ay suskun, yıldızlar uzak

Vicdanın seni zorlayacak

Suçunu itiraf edeceksin

Aydın Göle

05 aralık 2002

*** ***

İşte inanılmazsa aşkın yeşermeyeceği aşka ait inanç sistemi. Bu inanç sistemine girenler aşkın ne olduğunu anlarlar.

…. ….

65

Sevginin yüceliğine

Aşkın onun şahikası olduğuna

İnandım.

Sevenin

Hele aşk düştüğünde yüreğine

Kendisinin kanatsız melek

Ve yüreğinin

Kutsal kitap olduğuna

İnandım.

Sevgilinin rüya,

Acısının gerçek olduğuna

İnandım.

Aydın Göle

06 aralık 2002

*** ***


Yazışma Adresim: www.goleaydin@hotmail.com

Bütün yazılarım...: http://hayatintatlarivehayatindusundurdukler.blogspot.com

Yayın Tarihi: 01.08.10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder