31 Ağustos 2014 Pazar

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ

Merhaba sevgili okuyucular. Bu haftadan itibaren değişiklik yaparak sizlere kendi şiirlerimin yanında sevdiğim şiirleride sunmak istiyorum. Bu şiirler, ünlü şairlerin şiirleride olabilir, yada şaire ün katan ünlü şiirlerde olabilir. Bu hafta Abdürrahim Karakoç’tan iki şiir seçtim. Bu iki şiir türkü formunda bestelendi. İkiside “Mihriban” adını taşıyor. İkinci Mihriban şiirinin diğer adıda “Unutursun”dur. İlkini, türkücülerde dahil her türden çeşitli şarkıcıların söylediğini söylememe gerek yok sanırım. İkici “Mihriban” bir diğer adıyla “Unutursun” şiirinin gene türkü formunda bestelenmiş biçimini ben Selda’nın sesiyle çok sevmiştim. Sizlerinde bildiğine eminim.

***

MİHRİBAN

Sarı saçlarına deli gönlümü
Bağlamıştın,çözülmüyor mihriban
Ayrılıktan zor belleme ölümü
Görmeyince sezilmiyor Mihriban

Yar,deyince kalem elden düşüyor
Gözlerim görmüyor aklım şaşıyor
Lâmbada titreyen alev üşüyor
Aşk kağıda yazılmıyor Mihriban


Önce naz sonra söz ve sonra hile
Sevilen seveni düşürür dile
Seneler asırlar değişse bile
Eski töre bozulmuyor Mihriban

Tabiplerde ilaç yoktur yarama
Aşk değince ötesini arama
Her nesnenin bir bitimi var ama
Aşka hudut çizilmiyor Mihriban

Boşa bağlanmış bülbül gülüne
Kar koysan köz olur aşkın külüne
Şaştım karabahtım tahammülüne
Taşa çalsam ezilmiyor Mihriban
Tarife sığmıyor aşkın anlamı
Ancak çeken bilir bu derdi gamı
Bir kördüğüm baştan sona tamamı
Çözemedim çözülmüyor Mihriban

ABDURRAHİM KARAKOÇ

***

MİHRİBAN ( UNUTURSUN)

“Unutmak kolay mı? ” deme,
Unutursun Mihriban’ım.
Oğlun, kızın olsun hele
Unutursun Mihriban’ım.

Zaman erir kelep kelep..
Meyve dalında kalmaz hep.
Unutturur birçok sebep,
Unutursun Mihriban’ım.

Yıllar sinene yaslanır;
Hâtıraların paslanır.
Bu deli gönlün uslanır...
Unutursun Mihriban’ım.

Süt emerdin gündüz-gece
Unuttun ya, büyüyünce...
Ha işte tıpkı öylece
Unutursun Mihriban’ım.

Gün geçer, azalır sevgi;
Değişir her şeyin rengi
Bugün değil, yarın belki
Unutursun Mihriban’ım.

Düzen böyle bu gemide;
Eskiler yiter yenide.
Beni değil, sen seni de
Unutursun Mihriban’ım.

ABDURRAHİM KARAKOÇ

***

Bu iki güzel şiirden sonra kendi şiirlerime dönüyorum.

***

246/13
Gece çıkmaz sabaha
Kalpten dilekler olmasa
Kalpler böyle çarpmazdı
İçinde sevgiler olmasa

Aydın Göle
23 mart 2003

***

244/14
Mart şuh kadındır
İsterse sıcak, cana yakındır
İsterse denizleri kudurtur
İsterse çiçeklerle süsler etrafı
İsterse bembeyaz karlarla..
İsterse kocakarıları dondurur
Mart şuh kadındır

Aydın Göle
23 mart 2003

***

245/15
Artık ıslak hatıralar
Yeşerir gözlerimde
Neden sevgiler kısa ömürlü
Sevgililer vefasız
Ayrılıklar uzun
Ve çetin olur bilen var mı
Bilen var mı, gören var mı
Ben beni arıyorum
Yitik aşkları bulan var mı

Aydın Göle
23 mart 2003

***

Sırada uzun bir şiir var. Bu hafta yerimiz yetmeyecek. Haftaya bu şiiri bölmeden tekrar veririm. Bu hafta sayfamızdaki yerimizin alabildiği kadarıyla yetinmek zorundayım. Şiir anlayacağınız gibi kan kardeşime yazıldı. O zamanlar şimdiki gibi 10.000’lerce bedava sms yok. Her yollanan ücrete tabii. Bunu göz önünde bulundurun. Bu şiir Amerika’nın ikinci Irak saldırısıyla birlikte birkaç konunun iç içe işlendiği bir şiirdir. Unun için bayağı uzun oldu.

16
Bana nefes alma deseydin almazdım
Deniz dibinde yaşa deseydin yaşardım
Bana güneşte eri deseydin erirdim
Benden can isteseydin verirdim
Yazma deme duramam
Ben sevgisiz yaşayamam
Bülbülü susturabilir misin
Gül bahçelerini yok etmeden
İhtimâl, o zaman denerim
Sana göz veririm, söz veremem
İhtimâl, o zaman denerim
Sağnak sağnak yağdım hep
Yağmursuz bulut olamadım hiç
Yağmazsam bahçeme yağmam
Sen kankamsın
Sen kristal camsın
Sana dokunmaya kıyamam
Kırmam mümkün değil
Siğil çıktı bedenimde, yüzlerce siğil
Kızardım güneşte kızaran domatesler gibi
Yüzümü görme
Irkım değişti aniden
Utancımı görme
Ben küçücüğüm
Ben yerden bitme
Sözüm geçmez ki kendime
Ne yeminler bozdum bilsen
Bu yüzden borcum çok
Bir yüreğim var verebileceğim
Çok şükür o hacizsiz
Al senin olsun, zaten içinde sen varsın
Sığdın desem ona, sığmazsın
Bana yazma deme
Ben sana yollayayım
İstersen okuma
Sana gitti bileyim bu şiir
Bu bana yeter
Sen kankamsın
Sen kristal camsın
Seni kırmam mümkün değil
“Önemli şeyler dışında yazma,
Zaten dardasın” demiştin.
“Bu sıralar işler durgun,
Zaten hardasın” demiştin.
Beni düşündüğün için bu kadar
Yüreğim karıştı ırmaklara
Seni seviyorum bu önemli değil mi
Zaten dünya karışık
Gene Amerika ırakla savaşta
Irakta gene Saddam
Amerika’da bu kez oğul Bush
Belli değil nereye varır bu iş
Kıyamet kopabilir
Zaten kopuyor ırakta

Aydın Göle
27 mart 2003

***

İyi pazarlar geçirmeniz umut ve dileğiyle..


Yayın Tarihi: 17.08.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder