30 Haziran 2013 Pazar

ŞAİRLERİN ŞİİRLERLE SÖYLEDİĞİ 03



Merhaba dostlar! Gene bir Pazar gününde, belki kahvaltı masasında, tıpkı eski yabancı mutlu aile filmlerin de olduğu gibi gazeteleri karıştırırken çayınızı yudumluyorsunuz belki.. Bu satırları okuyorsanız nerde, nasıl olursam olayım mutlu olacağım.

Havalar iyice ısındı. Zaten yaz mevsimini beklemiyorduk? İşte artık yaz mevsimini yaşamaya başladık. Ne kadar olur bilemem ama sıcak yaz gününüze gene şiirlerimle tat katmaya geldim.

***

BİTMEYEN ÖZLEM

Bir puslu sabaha daha uyandım
Gözlerim özledi artık güneşi
Yalnız yaşamaktan bıktım usandım
Ellerim özledi bir dost elini

Uyandığımda güneşli bir gün görsem
Bitecek özlemi gözlerimin
Usançlı yaşamıma bir dost girse
Bitecek özlemi ellerimin

Kıraç toprak gibi tüm duygularım
Yüreğim özledi artık sevgiyi
Sessizlikten çatladı dudaklarım
Dillerim özledi artık ezgiyi

Bir sevgi filizlense duygularımda
Bitecek özlemi yüreğimin
Bir ezgi gezinse dudaklarımda
Bitecek özlemi özlemlerimin

                                               Aydın Göle
                                                      1975

Bu şarkı sözü besteden sonra geldi. Bazen öyle olur, beste dilsiz doğar bazen. Sonra ona dil kazandırmaya çalışırsınız, ama üstüne yakışmayan elbise gibi durur. Bu şarkı sözü besteyle örtüştü çok şükür.


***

Şimdi sizlere benim çevremde en çok sevilen, en çok bilinen bestemin sözlerini şiir olarak sunmak istiyorum.

***

GÖĞÜN GÜRLEDİĞİ BİR GÜN

Göğün gürlediği bir gün
Dönmemecesine gittiğinde sen
Hayalin tıklattı kapımı
Senden gelen usançla açmadım
Ama içeri girdi kapımı kırıp
Tüm karşı koymalarıma rağmen
Senden görmediğim sevecenlikle
Ortak oldu yıkılmışlığıma

Oysa seni seni unutmak
Aklımdan çıkarmak istiyordum
Tutamadığım, dokunamadığım sen
İmkansız artık varken

Zehir acısı boğazıma
Çöreklendi gün be gün
Ağlamaklıdır gözlerim
İçli şarkılar çınlıyor ıslığımda
Beynimin en derin hücresinde
Prangalara vuruldu hayalin
O sevecen, o dert ortağım
Tutsak oldu arzularıma

Oysa seni, seni unutmak
Aklımdan çıkarmak istiyordum
Tutamadığım, dokunamadığım sen
İmkansız artık varken

                                              Aydın Göle
                                                   1976



Bu beste ilk haliyle bir halk şiiriyle doğmuştu. O yıllarda galiba web ofset sahibi Haldun Simavi’nin çıkardığı “SON” adında bir  gazete alıyordum. Orda günlük küçük hikayeler yayınlanırdı. Bizim halk hikayelerini trt radyolarından dinleyerek, o gazeteden de okuyarak öğrendim.  Tahir ile Zühre hikayesi içinde halk şiirleri vardı. Şimdi hatırlayamadığım bir şiiri o bestemin ilk aşamasında kullandım. Yıl galiba 1972 idi. Dört sene sonra sözleriyle oynarken bu sözler sökün etti.

Şimdide sizlere bestelenmemiş şiirlerimden birini sunuyorum. O yıllarda yirmili yaşlardayım ama bu gün bile neden olduğunu bilemediğim bir şekilde “zamana” takılmış kalmıştım. Yaşlandıkça korkularım azaldı galiba.

***

GECE VE ZAMAN

Gün bitimi soyunur çırılçıplak gece
Bana inat sevişir zamanla rezilce
Titrer ellerim, gözlerim dolar
Soluksuz doruklarında anılarımın
Değil gündüzlere,
Yıllardır bir titrek mum ışığına hasretim
Islak saç diplerime
Bir soğuk rüzgar eser sensiz
Ölüm yanı başımdadır sanki
Gitar kara kara inliyor ellerimde
Mutlu, umutlu şarkıları unuttum
Yalnız koyup beni, us’umu terk ettiler
Gözlerim ıslak ağlamaklı
Boğasım gelir çıplak geceyi
Boğasım gelir rezilce seviştiği zamanı
Titrek ellerim güçsüzlüğümü haykırır

                                                  Aydın Göle
                                                      1976


***

Şiirlerime isim koymayı beceremediğim için mi nedendir, çok şiirimin adı yok. Bir bakıma isim şiiri sınırlar, şiiri okuyan belki düşüncesinde başka bir şey düşünür isimine bakarak, karşılaştığıysa başka bir şey olabilir. Daha sonraları şiirlerime isim vermemek daha çekici geldi bana.

Evet okuyucu dostum aşağıda okuyacağın şiire sen olsan ne isim koyardın? Şiirin her mısrası isim olabilir bence. Biri seçilip konulduğunda bütündeki anlamı vermiyor.  Dene ve gör dediğimde haklı olduğumu göreceksin.

***

Kimi dertten içer, kimi sevinçten
Bense bilmiyorum neden içtiğimi
Sorma,
Doldur meyhaneci bardağımı
Akşamın hüznü sarınca her yanı
Nedense ayaklarım çeker buraya beni
Yorgunluk atmak için mi desem
Dost yüzü görmek için mi? Bilmiyorum ya
Gelirim böyle telaşlı, telaşlı

                                                     Aydın Göle
                                                          1976

***

İSPATLA

Bana beni anlatma
Ben beni biliyorum
Saçlarımın rengi
Gözlerimin bakışı
Boyum bosum
Umurumda değil
Biliyorum bunlar olmasa
Ben, ben olmazdım
Ve ben olmasam
Bu sevda olmazdı
Bana beni anlatma
Ben beni biliyorum
Beni sevdiğini de
Söyleme boşuna
İspatla!

                         Aydın Göle
                             1977


***

Bir başka isimsiz şiirimi daha sunmak istiyorum. Unutmayın ki ilk gençlik yıllarım ve ben özürlüyüm. Bu kısa şiirde o durumun ruh halini bütün çıplaklığıyla göreceksiniz. Buyurun okuyun!..

***

İnsanım
Sıcacık duyarım
Sıcacık görürüm
Sıcacık severim de
Tutamam sıcacık
Okşayamam
Bir kumaşı bile

                         Aydın Göle
                             1978


***


Benle geçirdiğiniz her dakika için sizlere çok teşekkür ederim dostlar. Bu yazının da ucu göründü. Gitmek vaktidir. Haftaya gene şiirlerle söyleşmek üzere..

Şiir ve şarkı gibi sevgiler içinde olmanız dileğiyle hoşça kalın!..



                                                                                                                                      09.06.13
 

                                                                                                               
                                                        


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder