30 Eylül 2014 Salı

ÖZEL KONU BAŞKENTLERİ 3

Yazı dizimize başlarken amacım, bu günden yarına ulaşmaya çalışan kentimizin özel konulu kentleri örnek alarak, kendi sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel gelişmesine uygun, coğrafik özelliğinin dikkate alındığı bir alanda uzmanlaşması gerektiğini vurgulamaktı. Devam ediyoruz.

MÜZECİLİĞİN 2. BAŞKENTİ LONDRA

2000 yıl önce bir kaç bin kişilik bir Roma şehri olarak kurulan Londra bugün yedi milyon insanın yaşadığı, her yıl milyonlarcasının ziyaret ettiği kozmopolit bir şehir.
British Museum Türkiye dahil pek çok ülkeden gelmiş olan tarihi eserleri barındırıyor. Londra müzeleri denince ilk akla gelen tabii ki canlandırma müzelerinin en ünlüsü Madame Tussaud. Atatürk dahil pek çok ülkenin politikacı ve sanatçılarının mumyasının yer aldığı bu müzeye girişte her zaman uzun kuyruklar oluşur. Oxford Circus metro istasyonundan önceden bilet almak sureti ile kuyrukta beklemekten kurtulabilirsiniz. Müzelere giriş, 3-10 pound arasında.
British Museum ücretsiz.

KLASİK MÜZİĞİN BAŞKENTİ VİYANA

Almanca “Wien,” Osmanlıca “Beç” denen Viyana, Avusturya’nın başkenti ve en büyük şehri, aynı zamanda ülkenin 9 eyaletinden yüzölçümü bakımından en küçüğüdür. Klasik müziğinde başkenti olan Viyana; parkları, görkemli operaları, kafeleri, şnitzel (tavuk eti yerine dana etinin galeta ununa bulanarak pişirildiği bir çeşit yemek) ve pastaları ile hem gözünüze, hem gönlünüze hem de midenize hitap eder. Sanat, doğa ve edebiyat tutkunları için cennetle eşdeğer bir şehir olan Viyana aynı zamanda birbirinden lezzetli yemeklerin de kentidir.

PURONUN BAŞKENTİ HAVANA

En iyi rom ve en iyi kahvenin ülkesi Küba’nın, aşk ve ihtilallerinde ülkesi olduğunu söyleyebiliriz. Küba’nın başkenti olan Havana, adıyla anılan purolarında başkentidir. Puronun dünyanın en fakir ülkesinde üretilip, zenginliğin simgesi olması ayrıca dünyanın çelişkisidir. Bildiğiniz gibi iş adamı figürü, mutlaka ağzı purolu figürle simgeleşmiştir.

FUARCILIĞIN BAŞKENTİ BRUNO

“Fuar, ticaretle ilgili ürün ya da hizmetlerin, teknolojik gelişmelerin, bilgi ve yeniliklerin tanıtımı, pazar bulunabilmesi ve satın alınabilmesi, teknik işbirliği, geleceğe yönelik ticari ilişki kurulması ve geliştirilmesi için, belirli bir takvime bağlı olarak, düzenli aralıklarla
genellikle de aynı yerlerde gerçekleştirilen bir tanıtım etkinliğidir.
Fuarlarda alıcı ve satıcılar çeşitli iş anlaşmaları gerçekleştirmek üzere bir araya gelmektedirler. Zaman açısından sınırlandırılmış aktiviteler olup, çok sayıda katılımcı, bir veya birden fazla ekonomik dalın önemli ürünlerini sergilemekte ve ağırlıklı olarak sanayi toptancılarına, sanayi tüketicilerine ve büyük miktarlarda satın alanlara örnek ürünler tanıtmaktadır.”

İşte böyle faaliyetleri bir dönem için değil, çeşitli konularda yılın tamamını kapsayan biçimde düzenlediği için haklı olarak fuarcılığın başkenti Çek Cumhuriyeti’nin ikinci büyük şehri olan Bruno’dur. Kiliseleriyle ve her yıl düzenlenen Grand Prix’le de ünlüdür.
Brno’da, her yerde kolay kolay bulunmayan, belkide dünyada tek, Genetik Müzesi bulunmaktadır. Genetik pek ilginizi çekmese bile, müzeyi ziyaret ettiğinizde hiç de sıkılmadığınızı fark edeceksiniz. Müzede dönem dönem farklı sergiler de olabiliyor.
Bruno’da yer alan “Tugendhat Villa,” mimarideki Bauhaus akımının en klasik örneklerinden biri olarak sayıldığı için UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alır. 1992 yılında Çek Cumhuriyeti ve Slovakya’yı birbirinden ayırma kararı bu villada alınmıştı.
Brno Fuar Merkezinin 80 Yıllık Geçmişi BVV Hakkında Gerçekler ve Önemli Noktalar:

*2008 yılı BVV için gerçekten özel bir yıl. 2008 yılı Brno Fuar Merkezinin 80 yıllık geçmişine ve Uluslararası Mühendislik fuarının 50. yıl dönümüne damgasını vuruyor.

*BVV Trade Fairs Brno ve Brno Fuar Merkezi, Orta Avrupa Ticari Pazarında fuarların buluşma noktası olmuştur.

*BVV her yıl düzenlemiş olduğu 40 adet fuar ile Orta Avrupa Fuar İşletmeciliği Pazarında %30’luk payını koruyor.

*BVV fuarlarının çoğu ( Autosalon, Autotec, IDET, MSV, IBF ) belirli sanayi dallarına hitap eden prömiyerler şeklindedir.

*BVV her yıl yeni rekorlara imza atıyor. 2007 yılı istatistiklerine göre 455.000 m2 fuar alanı üzerinde 10.700 katılımcı,1 milyonun üzerinde ziyaretçi ile yaklaşık 60 milyon Avro gelir elde edildi.

*BVV Çek ve Orta Avrupa ekonomisini ve ilgili sanayilerin eğilimlerini gösteren bir vitrindir.

*Başlıca BVV fuarlarına yüksek oranda uluslararası katılımcı ve ziyaretçinin iştirak ettiği kayıtlara geçmiştir.( %30 )

Özel konulu başkentler ülke başkentleri değil, gördüğünüz gibi uzmanlık gerektiren özel konuların başkentidir. Konular o kadar çok ki, saymakla bitmez. İçlerinden görece de olsa önemli bulduğum konuların başkentlerini keşfetmeyi sürdüreceğim.



DEVAM EDECEK



Yayın Tarihi: 24.09.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder