Yazı dizimize başlarken amacım, bu günden yarına ulaşmaya
çalışan kentimizin özel konulu kentleri örnek alarak, kendi sosyo-ekonomik ve
sosyo-kültürel gelişmesine uygun, coğrafik özelliğinin dikkate alındığı bir
alanda uzmanlaşması gerektiğini vurgulamaktı. Devam ediyoruz.
MÜZECİLİĞİN 2.
BAŞKENTİ LONDRA
2000 yıl önce bir kaç bin kişilik bir Roma şehri olarak
kurulan Londra bugün yedi milyon insanın yaşadığı, her yıl milyonlarcasının
ziyaret ettiği kozmopolit bir şehir.
British Museum Türkiye dahil pek çok ülkeden gelmiş olan
tarihi eserleri barındırıyor. Londra müzeleri denince ilk akla gelen tabii ki
canlandırma müzelerinin en ünlüsü Madame Tussaud. Atatürk dahil pek çok ülkenin
politikacı ve sanatçılarının mumyasının yer aldığı bu müzeye girişte her zaman
uzun kuyruklar oluşur. Oxford Circus metro istasyonundan önceden bilet almak
sureti ile kuyrukta beklemekten kurtulabilirsiniz. Müzelere giriş, 3-10 pound arasında.
British Museum ücretsiz.
KLASİK MÜZİĞİN
BAŞKENTİ VİYANA
Almanca “Wien,” Osmanlıca “Beç” denen Viyana, Avusturya’nın
başkenti ve en büyük şehri, aynı zamanda ülkenin 9 eyaletinden yüzölçümü
bakımından en küçüğüdür. Klasik müziğinde başkenti olan Viyana;
parkları, görkemli operaları, kafeleri, şnitzel (tavuk eti yerine dana etinin
galeta ununa bulanarak pişirildiği bir çeşit yemek) ve pastaları ile hem
gözünüze, hem gönlünüze hem de midenize hitap eder. Sanat, doğa ve
edebiyat tutkunları için cennetle eşdeğer bir şehir olan Viyana aynı zamanda
birbirinden lezzetli yemeklerin de kentidir.
PURONUN BAŞKENTİ
HAVANA
En iyi rom ve en iyi kahvenin ülkesi Küba’nın, aşk ve
ihtilallerinde ülkesi olduğunu söyleyebiliriz. Küba’nın başkenti olan Havana,
adıyla anılan purolarında başkentidir. Puronun dünyanın en fakir ülkesinde
üretilip, zenginliğin simgesi olması ayrıca dünyanın çelişkisidir. Bildiğiniz
gibi iş adamı figürü, mutlaka ağzı purolu figürle simgeleşmiştir.
FUARCILIĞIN BAŞKENTİ
BRUNO
“Fuar, ticaretle ilgili ürün ya da hizmetlerin, teknolojik
gelişmelerin, bilgi ve yeniliklerin tanıtımı, pazar bulunabilmesi ve satın
alınabilmesi, teknik işbirliği, geleceğe yönelik ticari ilişki kurulması ve
geliştirilmesi için, belirli bir takvime bağlı olarak, düzenli aralıklarla
genellikle de aynı yerlerde gerçekleştirilen bir tanıtım
etkinliğidir.
Fuarlarda alıcı ve satıcılar çeşitli iş anlaşmaları
gerçekleştirmek üzere bir araya gelmektedirler. Zaman açısından
sınırlandırılmış aktiviteler olup, çok sayıda katılımcı, bir veya birden fazla
ekonomik dalın önemli ürünlerini sergilemekte ve ağırlıklı olarak sanayi
toptancılarına, sanayi tüketicilerine ve büyük miktarlarda satın alanlara örnek
ürünler tanıtmaktadır.”
İşte böyle faaliyetleri bir dönem için değil, çeşitli
konularda yılın tamamını kapsayan biçimde düzenlediği için haklı olarak
fuarcılığın başkenti Çek Cumhuriyeti’nin ikinci büyük şehri olan Bruno’dur.
Kiliseleriyle ve her yıl düzenlenen Grand Prix’le de ünlüdür.
Brno’da, her yerde kolay kolay bulunmayan, belkide
dünyada tek, Genetik Müzesi bulunmaktadır. Genetik pek ilginizi
çekmese bile, müzeyi ziyaret ettiğinizde hiç de sıkılmadığınızı fark
edeceksiniz. Müzede dönem dönem farklı sergiler de olabiliyor.
Bruno’da yer alan “Tugendhat Villa,” mimarideki
Bauhaus akımının en klasik örneklerinden biri olarak sayıldığı için UNESCO
Dünya Mirası Listesi’nde yer alır. 1992 yılında Çek Cumhuriyeti ve Slovakya’yı
birbirinden ayırma kararı bu villada alınmıştı.
Brno Fuar Merkezinin 80 Yıllık Geçmişi BVV Hakkında
Gerçekler ve Önemli Noktalar:
*2008 yılı BVV için gerçekten özel bir yıl. 2008 yılı Brno
Fuar Merkezinin 80 yıllık geçmişine ve Uluslararası Mühendislik fuarının 50.
yıl dönümüne damgasını vuruyor.
*BVV Trade Fairs Brno ve Brno Fuar Merkezi, Orta Avrupa
Ticari Pazarında fuarların buluşma noktası olmuştur.
*BVV her yıl düzenlemiş olduğu 40 adet fuar ile Orta Avrupa
Fuar İşletmeciliği Pazarında %30’luk payını koruyor.
*BVV fuarlarının çoğu ( Autosalon, Autotec, IDET, MSV, IBF )
belirli sanayi dallarına hitap eden prömiyerler şeklindedir.
*BVV her yıl yeni rekorlara imza atıyor. 2007 yılı
istatistiklerine göre 455.000
m2 fuar alanı üzerinde 10.700 katılımcı,1 milyonun
üzerinde ziyaretçi ile yaklaşık 60 milyon Avro gelir elde edildi.
*BVV Çek ve Orta Avrupa ekonomisini ve ilgili sanayilerin
eğilimlerini gösteren bir vitrindir.
*Başlıca BVV fuarlarına yüksek oranda uluslararası katılımcı
ve ziyaretçinin iştirak ettiği kayıtlara geçmiştir.( %30 )
Özel konulu başkentler ülke başkentleri değil, gördüğünüz
gibi uzmanlık gerektiren özel konuların başkentidir. Konular o kadar çok ki,
saymakla bitmez. İçlerinden görece de olsa önemli bulduğum konuların
başkentlerini keşfetmeyi sürdüreceğim.
DEVAM EDECEK
Yayın Tarihi: 24.09.2014
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder