30 Eylül 2014 Salı

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ

Merhaba sevgili okurlar. Şiir dünyadan kaçışımızdır aslında. Katı gerçeklikten düşsel olana kaçış. Bir çeşit arınma biçimi. Bu gün sizlere bir dönemin “birinci yeniciler” diye adlandırılan, süslü kelimelerden arındırılmış şiirde yazılabileceğini gösteren akımın kurucularından, Orhan Veliden şiirler seçtim. Çok kişinin bu şiirleri bildiğine eminim. Ardından bana ait şiirleri de bulacaksınız. Keyif alacağınızı umarım.

... ... ...

AÇSAM RÜZGÂRA

Ne hoş, ey güzel Tanrım, ne hoş
Mavilerde sefer etmek!
Bir sahilden çözülüp gitmek
Düşünceler gibi başıboş.
Açsam rüzgara yelkenimi;
Dolaşsam ben de deniz deniz
Ve bir sabah vakti, kimsesiz
Bir limanda bulsam kendimi.
Bir limanda, büyük ve beyaz...
Mercan adalarda bir liman..
Beyaz bulutların ardından
Gelse altın ışıklı bir yaz.
Doldursa içimi orada
Baygın kokusu iğdelerin.
Bilmese tadını kederin
Bu her alemden uzak ada.
Konsa rüya dolu köşkümün
Çiçekli dalına serçeler.
Renklerle çözülse geceler,
Nar bahçelerinde geçse gün.
Her gün aheste mavnaların
Görsem açıktan geçişini
Ve her akşam dizilişini
Ufukta mermer adaların.
Ne hoş. ey Tanrım, ne hoş,
İller, göller, kıtalar aşmak.
Ne hoş deniz deniz dolaşmak
Düşünceler gibi başıboş.
Versem kendimi bütün bütün
Bir yelkenli olup engine;
Kansam bir an güzelliğine
Kuşlar gibi serseri ömrün.

ORHAN VELİ KANIK

***

ANLATAMIYORUM

Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?
Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.
Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum.
ORHAN VELİ KANIK

***

BEDAVA

Bedava yaşıyoruz, bedava;
Hava bedava, bulut bedava;
Dere tepe bedava;
Yağmur çamur bedava;
Otomobillerin dışı,
Sinamaların kapısı,
Camekânlar bedava;
Peynir ekmek değil ama
Acı su bedava;
Kelle fiyatına hürriyet,
Esirlik bedava;
Bedava yaşıyoruz, bedava.

ORHAN VELİ KANIK

***

CIMBIZ

Ne atom bombası
Ne Londra Konferansı
Bir elinde cımbız,
Bir elinde ayna;
Umurunda mı dünya!

ORHAN VELİ KANIK

***

Bu günkü yazıma başlarken kendi şiirlerime de yer vereceğimi belirtmiştim. Şimdi sırada onlar var. Bugün sizlere sunacağım şiirlerin çoğunu kan kardeşime yazdım. İçlerinden sadece bir tanesini 250/25 sayılı şiiri kendisine göndermiştim. 250 sayısı mesajlarla sevdiklerime yolladığım toplam şiir sayısını, 25 sayısıda kankardeşime yazdığım şiir sayısını gösterir
...
22
Gecelere bir nöbetçi yetmiyor
Yıldızlar dağılıyor kimileyin
Yada ay gizleniyor bir yerlere
Gönüllü nöbetçiyim kederlere
Yalnızlıktan korkuyorum

Aydın Göle
1 nisan 2003

***

23
Bütün madenleri yuttum
Ağzımda kalay ve bakır tadı kaldı
Dünyayı kalaylıyorum
Sabah sabah bu ne deme
Öfkem var, çıldırıyorum
İhaneti bilirsin ya
Akbabalardır onlar
Ölmemi bekliyorlar
Koparmak için etimi, sabırsızlar
Can kankam

Aydın Göle
3 nisan 2003

***

24
Kanaryamsın şakıyan
Renklerin ne güzel, ne parlâk
Nerden aldın ipek tüylerini
Gökkuşağı seni görse kararır
Sesini duysa sararır çiçekler
Sesin sevdanın şen sesidir
Kimden öğrendin bu şarkıları
Ben değilim sadece
Sana meleklerde vurgun
Bu gönül ki ezeli yorgun
Kaç bıçak yarası aldı sevdalardan
Bilmiyorum
Hayatı senle seviyorum
Sığındığım limansın yaralarıma
Her şeyden çok seni seviyorum
Çekme hiç ellerini ellerimden
Can kankam

Aydın Göle
3 nisan 200

***

250/25
Su olup akmalı kelimeler
Sevgiyle dolmalı yüreklere
Yıkamalı, ferahlatmalı
Beslemeli, hayat vermeli
Su kadar aziz olmalı
Aziz sohbetler etmeli
Su olup akmalı kelimeler
Başından aşağı döktüğün
Bardağa koyup içtiğin
Su olsun kelimelerim sana
Can kankam

Aydın Göle
7 nisan 2003

***

26
Rüyalar yok oldu uykularımdan
Uykular terk etti gecelerimi
İşten değil çıldırmak yalnızlıktan
Yalnızlıklar vurdu zamanlarımı
Saatler mecalsiz tik-taklarda
Yataklarda kan revan yatıyor yelkovan
Akrep çoktan can vermiş kıpırdamıyor
Saç diplerime sızdı karanlık
Dilimde adın ağlıyor, yar..
Biliyorsun ben gene senim
Sense kimsin, tanımadığım..
Kim öpüyor dudaklarını
Kolların kimi sarıyor
Ne çabuk unuttun beni
Öptüğüm dudakları benden çaldın
Hani benimdi, hani sen benimdin sonsuza dek
Unuttun değil mi
Yeşil değil bahar Bursa’da
Bu gönül seveni bulsa da kanar mı sensizliğe
Kıskanıyorum sevenleri
Ayarım bozuk
Akortsuz gitarım, bir telim kopuk
Bahar ezgileri çalamıyorum

Aydın Göle
8 nisan 2003

***

27
Eğer küllenmişse ateşe, elleme
Soğuk ateş senide alır içine
ve bir daha yanar
Sinsidir, haindir, kurnazdır
Sen su olsan nafile
Yeni ateş yak ateşinden
Sana bu gerek

Aydın Göle
9 nisan 2003

***

28
Birden bire vurdu yüzüme yalnızlığım
Ben daha önce yalnız değil miydim
Soğuk ve ıslak, sanki yağlı bir yılan kadar
Yüreğim sızladı eskisinden beter

Aydın Göle
14 nisan 2003

***
Sevgili okurlar hepinize keyifli pazarlar dilerim. Haftaya buluşmak dileğiyle..


Yayın Tarihi: 14.09.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder