31 Ağustos 2015 Pazartesi

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ

Merhaba sevgili okurlar. Bugün popüler kültürün ünlü ismi, Ahmet Selçuk İlkan’ın şiirlerine yer vereceğim. Bir çok popüler bestenin sözleri ona aittir. İlk ünlü şarkı sözleride şunlardır; “Ya Seninle Ya Sensiz, Gözler Kalbin Aynasıdır, Ayrılık Kolyesi, Neredesin Ey Talih, Artık Ne Duamsın Ne Bedduam, Bayramın Olsun.”

Dedim ya popüler kültürün ünlü ismidir Ahmet Selçuk İlkan. Popüler kültür o dönemlerde ne şehirlidir ne köylü. Kendini anlatmayı böyle şiirlerle başarmış, arabesk, fantezi tarzıyla da iki arada bir derede oluşunu sese dönüştürmüştür. Şairimizin şiirleri kolay anlaşılır, sosyo-ekonomik koşullardan habersiz, romantik sevdalı melodramını yaşayanların, hayatın yükünü çekemeyen, hayattan kaçmak isteyenlerin şiiridir.

Ahmet Selçuk İlkan Türk müzik dünyasında ilk melodi şiir akımını başlatmıştır. Mum Işığında (Ayten) isimli şiir albümü 1982 yılında piyasaya sürüldü.1991 yılında ilk şiir klibini çeken İlkan'ın bu güne kadar yayınlanmış 8 tane şiir albümü bulunuyor.  

Kendisini anlattığı şiirle şairimizi yakından tanıyalım:

DOĞUM - ÖLÜM: 1955 -
HAYAT: Bir Şairin Hatıra Fotografı

Adana’da doğmuşum/Mirza Çelebi’de/İlkokulu İstiklal’de/Orta’yı Tepebağ’da/Liseyi Erkek Lisesi’nde okumuşum/Kimilerine göre doğuştan şair/Biraz da ASİ doğmuşum
Ve en acısı Adana’nın barajında/Üç kere boğulmuşum/O gün bugündür/Denizle aram açık/
Buz gibi soğumuşum/

Liseden sonra kendimi/Denizi olmayan Berlin’de bulmuşum/Mimarlık okumuşum/Mühendislik okumuşum/Ve matematik çıktıkça karşıma/İnadına şiir okumuşum/Ve annemi kaybetmişim/Bir şubat gecesinde/Dünyadan soğumuşum/Gel gör ki/Dikeni de gülü de/O şehirde bulmuşum/Ve bir sabah dikeni yoluma/Gül’ü koluma alıp/İstanbul’a/Edebiyat Fakültesi’ne koşmuşum/

Daha ilk nefesinde gençliğimin/Sürgün’ü Nazım’dan/Gurbet’i Orhan’dan/Hasreti Ahmed Arif’ten tanımışım/

Vurulmuşum Taşına toprağına şiirin/Yunus’la yoğrulmuş/Nesimi’yle coşmuş/Pir Sultan’la coşmuşum/

Bir gözümde Veysel/Bir gözümde Köroğlu/Dilimde Karacaoğlan, Emrah, Dadaloğlu/Ne türküler yakmışım/

Necip Fazıl’la kaldırımlarda yatmış/Atilla İlhan’la Maçka’da buluşmuş/Ümit Yaşar’la yüzlerce kez aşık olmuşum/

Ve haykırmışım göklere/Şairler severse işte böyle sever!/Yüreğimde can sesleri/“Mendilimde kan sesleri”/Ve dilimde hep o şiirler/Bir yanımda Can Yücel/Bir yanımda Edip Cansever/

İşte bu yüzden /Acıların şahını/Aşkların ilahını/Yalnızlığın padişahını/Gölgesinden tanırım/Ama ne zaman bir ayrılık çalsa kapımı/Buz keser kanım donar kalırım/Ve soluğu yine bir şiirde alırım/
Kısacası/Adım Ahmet Selçuk/Soyadım İlkan/Bir söz vardır ya hani/Tanıyan bir/Tanımayan bin pişman/Yetişir sanırım/Bunca sohbet bunca ağıt bunca ahh/Şiirlerimin gözü yolda kalmasın/Hadi bana eyvallah...

İşte şairimizin kendini tanıttığı şiiri böyleydi. Şimdide şiirlerinden sizler için seçtiklerimi sunuyorum.

***

24 ARALIK
Kahır yüklü bulutları postalıyorum güneye doğru
Boşaltın tüm istasyonlarını Adana'nın
Dost bulutlar gözlerim gibi
Ağlayacak...

Saatler beş geçmiş olacak yirmibiri
Takvimler 24 Aralık'ı takmış göğsüne
Ben bakarken eski resimlere
Salim beni düşünecek!

Süleyman ikinci kurşunu sıkacak kadere
Dur! Diyemeyeceğim
Postal kokusunda, barut kokusunda
Askerce efkârlı bir rüzgâr esecek...

Cengiz o plâkta geçmiş kendinden
Sağında Habip solu bomboş
Dudaklarında hep o acı şarkı titrek titrek
‘Gitti Gelmeyecek’...

Bitmeyen geceler Ağbaş’ın zarlarında
Sigara dumanlarında kederler
Dur ulan Sarraf!
Memleket nere? Berlin nere? Bir de Antep!
Ana avrat dümdüz gidecek...

İkinci bir şarkıyı dinleyeceğim bir sarhoş gecede
Başım omuzlarında Yasin’in
Ergün’üm bu kadeh de senin şerefine
‘Ağlama değmez hayat’ Yılmaz’ım
Hasret ha bitti ha bitecek...

Bir bir dolacak gözlerime geçmiş seneler
Aklımdan Zeki’ler, Saim’ler, Emin’ler geçecek
Binlerce anılar kaçıracaklar o gün beni
Gelmek isteyeceğim gelemeyeceğim
Durup bakacağım göklere anam göklere
Bir “Of ulan of!” yükselecek!

AHMET SELÇUK İLKAN

***

ADIMI UNUT
Nasılsa ayrılık bu aşkın sonu
Sen de eller gibi adımı unut
Kader ikimize çizmiş bu yolu
Sen de eller gibi adımı unut

Seninle bu aşkı yaşamadık say
Birlikte gülüp te ağlamadık say
Böylesi unutmak dahada kolay
Sen de eller gibi adımı unut

İstemem söyleme bir tek kelime
Sen de eller gibi adımı unut
Değmesin artık hiç elin elime
Sar yeni aşkını benim yerime
Sen de eller gibi adımı unut...

AHMET SELÇUK İLKAN

***

AĞIR YARALI
Beni ta kalbimden vurdu gidişin,
Bütün umutlarım ağır yaralı.
Aklımdan çıkmıyor veda edişin,
Büyün duygularım ağır yaralı.

Aşkımız verirken en son nefesi,
Yıkıldı gönlümün sevda kalesi,
Sırtımda sanki bir bıçak darbesi,
Bütün anılarım ağır yaralı.

Dünyayı başıma yıkmışcasına,
Bağrıma kurşunlar sıkmışcasına,
Sanki bir savaştan çıkmışcasına,
Bütün anılarım ağır yaralı...

AHMET SELÇUK İLKAN

***

AĞLADIM
Dün gece uzun uzun
Seni andım ağladım.
Sonu yok yolumuzun
Ona yandım ağladım.

Kim bilir acımızı
Bu yasak aşkımızı
O eski şarkımızı
Çaldım-çaldım ağladım! ..

Dolaştım sokaklarda
Ağaran şafaklarda
Seni senden uzakta
Sardım sardım ağladım

İmrendim sevenlere
Sarılıp gidenlere
Elele gezenlere
Baktım baktım ağladım

Benimsin bende değil
Ellerim sende değil
Yanmamak elde değil
Yandım yandım ağladım.

Tuza bastım yaramı
Aşkla açtım aramı
Sensiz son sigaramı
Yaktım yaktım ağladım.

AHMET SELÇUK İLKAN

***

AHMET ABİ
Biz böyle olacak adam değildik Ahmet abi
Bu değildi hayattan beklediğimiz
Ne hayallerimiz vardı seninle
Gel gör ki beş para etmedi ümitlerimiz

Yıldırımlar düştü güvendiğimiz dağlara
Hep boş çıktı sarıldığımız eller
Hep taş çıktı inandığımız kalpler
Kaç kez sırtından vuruldu hayallerimiz
Kaç kez yıkılıp kaldık köşe başlarında
Kaç kez delik deşik oldu yüreğimiz
Görüyorsun ya Ahmet Abi
Görüyorsun ya
Bozuk para gibi harcandı gençliğimiz.

Kimbilir nerede senin o liseli
Kimbilir nerede benim o üniversiteli
Birimiz doktor olacaktık birimiz mühendis
Gel gör ki beş para etmedi ümitlerimiz

Oku adam ol derdin bana hatırlar mısn?
Oysa daha okumadan elimden aldılar kitaplarımı
Sayfa sayfa yırttılar umutlarımı...
İşte bu yüzden hala ıpıslak bakışlarım
İşte bu yüzden hala yumruk yumruk ellerim
İşte bu yüzden hep böyle çatıktır kaşlarım
Adam olamadımsa
Kendini adam sananlar utansın be Ahmet Abi!
Kendini adam sananlar utansın...

Bak bir türlü bitmedi hayat kavgamız
Hep başka bahara kaldı sevdamız
Kim vurduya gitti yarınlarımız
Yalan mı be Ahmet Abi? ..
Yalan mı be? ..

Sınırı olmayan bir dünya yok mu?
Kavgasız savaşsız bir hayat yok mu?
insanca yaşamak bu bize çok mu?
Konuşsana be Ahmet Abi..
Konuşsana be...

Elveda aşklara
Elveda yıllara
Bu nankör hayata
Yenildik be Ahmet Abi
Yenildik be...

İnsanın insanı ezdiği bu yerde
Bak bir ömür harcadık
Ve harcandık be Ahmet Abi
Harcandık be! ..
Ah Ahmet Abi ahh..

AHMET SELÇUK İLKAN

***

ALLAH KAHRETSİN
Bu böyle sürüp gitmeyecek biliyorum
Bir sabah bir dilencinin avuçlarına bırakacağım kendimi
Kim ne derse desin!
Tahammülüm kalmadı artık
Bıktım seni sensiz yaşamaktan
Nasılsa döneceğin yok senin
Çıldıracağım bu gidişle
Allah kahretsin! ..

Dünya ateşler içinde
Savaşlar almış başını gidiyor
Afrika'da insanlar açlıktan ölüyor
Bense bu gidişle sensizlikten öleceğim
Umurun da mı senin?
Kimbilir hangi cehennemdesin?
Allah kahretsin! ..

Hangi masaya otursam
Senin sevdiğin içkiyi koyuyorlar önüme
Vazomda hep senin sevdiğin çiçekler
Ve dudaklarımda hep senin sevdiğin şarkılar
Senin doğum günlerini kutluyorum senden habersiz
Ve her sabah dualar ediyorum mutluluğun için
Ne yapsam, ne etsem, nereye gitsem
Ecel gibi peşimdesin
Allah kahretsin! ..

Dün birine rastladım aynı sokakta
Saçları sen, gözleri sen
Koştum heyecanla peşinden
Ve hayatımda ilk defa bir tokat yedim
Senin yüzünden...

İşte böyle bir sevda benimkisi
Bu zamanda, bu devirde
Haklısın adam olacağım yok benim
En güzeli artık son vermek bu hayata
En korkunç uçurumlardan bırakmak kendimi
Ya da en yüksek tepelerden
En uçsuz bucaksız denizlere bırakmak bedenimi
Ama içimde sen varsın
Ya sana bir şey olursa?
Allah kahretsin!

AHMET SELÇUK İLKAN

***

Bir yanda ülke gündeminin baş döndüren hızına, bir yandan bulunduğumuz ılıman iklime sahip bölgemizde karasal iklime dönüşmesiyle yaşanan kavurucu sıcaklar veya kuvvetli yağışlarla oluşan (Artvin’de yaşanan) su baskınlarına rağmen içinizde hoş duygular uyandıracak şiirler seçtiğimi umuyorum. Bu haftalıkta bu kadar. Güzel bir hafta sonu geçirmenizi diliyorum.



Yayın Tarihi: 30.08.2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder