26 Eylül 2009 Cumartesi

ŞAİRLERİN ŞİİRLERİYLE SÖYLEDİĞİ 13

         Bu satırları okuduğunuzda umarım felaket kapımızı çalmamış olur. Üç gündür aşırı sağanak yağmur yağacağı uyarısı yapılıyor. İstanbul’a geçen Çarşamba ne olmuş öyle, haberlerde gördünüz mü? Bu satırları yazdığımda ondan daha şiddetli bir sağnak yağış daha bekleniyordu. Bu gün günlerden Cuma ve bu gece saat 00:00 için alarm verildi. Felaket davul zurnayla gelmemişti şimdi oda oluyor. Bu çağ gerçekten çok garip. 1991 ve 2003 yıllarında da Amerika’nın Irak’a saldırıları televizyonlardan izlenmemiş miydi?

         Şiire ayırdığım günün yazısında sözünü ettiğim şeylere bakar mısınız? Neylersiniz ki hayattan kaçılmıyor! Sevinçte üzüntüde hayatın önümüze koydukları değil mi?

Gelelim bu günkü şiirlere..

YANGINLAR VARKEN İÇİMDE

Alev gibi saçların
O hep gülen dudakların
Rüyadan uyanmış gözlerin
Yangınlar yaktı içimde

İsteme gizleyemem
Sevgimi haykırmam gerek
Hayalinle yetinemem
Bu yangın varken içimde

Bir yaralı ceylansın
Bırak gönlüm sana yansın
Kalbim sensizliğe nasıl dayansın
Bu yangın varken içimde

Aydın Göle
12.09.07

***

Sen alımla gez çiçekli bahçelerde
Senin yerin kalbimin en derin yerinde
Ben katlanırım senin her eziyetine
Şikayet edemem seni Allah’a bile
Ağlarım kendi kendime sensiz
Bilirim her sevilen zalimdir
Düşündükçe korkarım yarınlardan

Aydın Göle
12.09.97

         Peş peşe iki şarkı sözünden sonra benim kelebeğime bestelediğim bir başka şarkı sözünü beğenilerinize sunuyorum. Bu şarkı sözü biraderimin kızı için yazıldı. Geçen hafta ona yazdığım başka bir şiiri sizlere sunmadan önce dediğim gibi, 40 günlük olunca İstanbul’dan geldiler.  Yeğenimi ilk o zaman gördüm. Bu şarkı sözü o duyguların eseridir.

SEN MİNİCİK KEDİCİK

Sen minicik kedicik
Sokuldun usulcacık
Okşadım sarı saçını
Elim ellerim yandı
Sıcacıktın sıcacık

Seni sevdim bilmeden
Nasıl oldu anlamadım
Kalbim çıktı yerinden
Unuttum neydi adım

Omzuma koydun başını
Senle birlikte ağladım
Kalbimde duydum kalp atışını
Unuttum neydi adım

Aydın Göle
17.10.09

         Bu şiirde eski çağrışımlar bulacaksınız. Dili günümüzün dili, tavır biraz demode.. gel gelelim bu demode tavırda hoşuma gidiyor. Bakalım siz beğenecek misiniz?

Nilüferler içinde sessiz vakur yüzerken bir çift suna
Bir suya bakıyorlardı bir güneşi içmiş yosuna
Dallarını uzatmış söğütler yıkanırken gölde, sanki dalmıştılar kış uykusuna
Ve neden bilinmez bulaşmışlar sisli kasımların yasına
Şüphesiz rüyada yaşamaktı bu tabloyu seyretmek
Çılgın atlar üstünde sonsuza koşmaktı sevmek
 …        …
Ellerin, ellerin, ah o ellerin
Dokunuşuydu kelebeklerin
Anlatılmaz bir kederin
Acısı sallanır durur vedasında usulca
Ağzında tek sözcüklük facia “Hoşça kal!”
Etimi dişliyor şimdi binlerce çakal
Olsun!
Seni gördüm, bildim, sevdim
Çılgın atlar üstünde sonsuza koştum seninle
Şimdi seyrederken bir çift sunayı
Yaşadım derin ahlarla o hatırayı
O durgun gölün üstünde sarı nilüfer, içinde tembel çılpık
Seni fısıldıyor kulağıma


Aydın Göle
12.01.98

***

Gül bahçelerinde mayısın
Kalbin kırık ve üzgün dolaşırsın
Bak lakin gökteki kuşlar
Ne şarkılar getiriyorlar uzak diyarlardan
Al bu şarkıları sen varılacak son kıyısın
Nasılsa demirlemiş gemilere sen söyle bu limanlardan

Aydın Göle
13.01.98


         Yakında yazdığım bir şiirde kendisinden söz ettiğim iki eş olan  M.T ve İ.T  dostlarım laf arasında Adapazarı’ndan gitmekten söz etmişlerdi. Ben aşağıdaki şiiri yazmıştım. Çok etkilenmiştim. Derken bu gerçek olmaz mı? M.T’nin kardeşi, İ.T’nin kayınçosu sayısal lotodan 224 milyar tl kazandı. Yer aramaya başladılar. Bu aramalarla 99 depremine gelindi. Herkes gibi onlarda burayı terk ettiler. Ne üzülmüş, ne ağlamıştım. Ben öyle kolay ağlayamazdım oysa. Deprem bu yönümü törpüledi. Şimdiyse ne zaman ağlayacağım belli değil. Erkeklik gururuyla kendimi yıllarca sıkmışım. Çoğu şiirimi olduğu gibi bu şiirimi de besteledim. Tarih sıralamasında geriye gitmeyi göreceksiniz. Defterimde de öyle yazılmıştı. Ben şiirleri çeşitli kağıtlara yazarım önce, temize çekerken karışıklık olmuş.


SEN NERDE OLURSAN OL

Gidişinle nehirler akmayacak
Rüzgarlar esmeyecek
Şüphesiz kalacağım yetim
O neşen, o sevincin, o sevgindi
Benim en büyük servetim

Sen nerde olursan ol
Beni bulursun aynı yerde
O şarkıyı söylüyorum
Ben yine her seherde

Gözlerin
Okyanuslar kadar derin
Senin yanın
Yaz güneşinde selvilerin
Gölgesi kadar ferah serin
En ölmezi sevgilerin
Dilinden bal olup akıyor
Bir damlası benim en büyük servetim

Sen nerde olursan ol
Beni bulursun aynı yerde
O şarkıyı söylüyorum
Ben yine her seherde

Aydın Göle
19.11.97
…….

         Bu günlükte bu kadar sevgili okurlar. Her dileğiniz gerçek olsun. Hoşça kalın

Yayın Tarihi : 13.09.09 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder