26 Eylül 2009 Cumartesi

YOK OLAN ÇOCUK PARKI, YOK OLAN MESLEKLER VE OKUMA SEVDALISI BİR GENÇ KIZ



         14 ağustosta Bosna Caddesi üzerinde The Riada Hotel düzenlenen törenle hizmete açıldı.  Yap Yapı İnşaat Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Rıdvan Taylan tarafından yaptırılan otelin açılış törenine Milletvekilleri Recep Yıldırım, Hasan Ali Çelik ile belediye başkanları, SATSO Başkanı Akgün Altuğ, işadamları ve çok sayıda davetli katılmıştı. İşte bu otelin yanındaki çocuk parkını kendine kattığını gören duyarlı vatandaşlarımızdan arkadaşım Mustafa önce otele giderek bu durumu sormuş. Otelde bir yetkili  bir süreliğine kullanmak üzere izin aldık, böylelikle de orayı serserilerden kurtardık demiş. Arkadaşım işin bu kadarıyla yetinmemiş ve belediyeye gitmiş. Belediyedeki yetkililere o parkın kalan kısmına işletmek üzere talip olduğunu söylemiş. Oradaki yetkili Olur mu beyefendi orası hazine arazisi, hazine arazisini kimseye peşkeş çekemeyizdemiş. Sözün ardından sonra arkadaşım belediyeye şikayetini bildirmiş.

         Bunun üzerine internette araştırma yaptım. Bazı yerel haber sitelerinde bu habere yapılan yorumlar dikkatimi çekti. Yenidoğan Mahallesine ait o çocuk parkının imhasına mahalle sakinlerinin tepki ve yorumlarını haber sitesinden olduğu gibi aktarıyorum.

           “ Otel açıldı evet, hayırlı olsun ama önünde bulunan çocuk parkı ne oldu? Evet park kapandı. yani otel için park feda edildi. bizim çocukluğumuz o parkta geçti ve düne kadar benim çocuklarım o parka gidiyordu. Ama bir tane salıncak bırakmışlar park kapatıldı demesinler diye. Park ve bahçeler müd.ne tlf. ettim otel olarak orayı kiraladılar dedi. Soruyorum çocuk parkının kiralık olarak otele verildiği dünyanın neresinde görülmüş.. hadi onlar ticaret peşinde.. ya sizler gazeteci olarak açılışı veriyorsunuzda park'ın işgal edilmesini niye işlemiyorsunuz soruyorum size neden susuyorsunuz? ...!!!
semt sakini @ 16.08.2009 12:15:35

         Buna cevap niteliğinde başka yazıda şöyle:

           “ Semt sakini arkadaşım çok haklısın fakat duyarsız mahallelimiz söylenip duruyor başka birsey yapmıyor. Muhtar bile elimden geleni yaptım diyor. Oradan geçerken Zeki ve Enver Toçoğlu kuzenleri park yapılmadan bir gün önce otel dışındaki çıkmada otururken gördüm. İşletmecide çocuk parkında ayağı ile kumu çiziyor efendim buradan itibaren bize yeterli geri kalanına bakamayız diyordu.
yenidogan mah @ 27.08.2009 20:29:56

         Bunlar gün ışığına çıkanları, birde gün ışığına çıkmayanları var. Halkın içinde kimbilir neler konuşuluyordur.

*****************************************************

         Gelişen teknoloji hayatı kolaylaştırırken bazı mesleklerin kaybolmasına neden oldu. Bakırın kullanıldığı dönemler de kalaycılık hayati önemde mesleklerdendi. Önce alüminyum, daha sonra çelik kapların kullanılmasıyla kalaycılık bitti. Tıpkı motorlu taşıtlardan önceki atlı araba dönemlerinin mesleklerinden nalbantlık, koşum takımcılığı, araba tekerciliği, araba veya fayton imalatçılığı gibi mesleklerin bitmesi gibi. Bunların arasına süpürgeciliği de, saat tamirciliğini de çekinmeden koyabilirsiniz.

         Benim unuttuğum veya bilmediğim, yiten ne çok meslek vardır kim bilir.. her meslek tedavülden kalkarken ne çok hayatlar parçalanır bilir misiniz? İşte öyle mesleklerin ustalarından çok kişinin, hayatlarının sonunda sefalete düştüklerini gördüm. Bu sancılı dönemler sanki kimsenin umurunda değil gibidir. Oysa her aile babası gibi onlarda evlatlarını büyütüp beslemek ve evlatlarının yarınlarını hazırlamak zorundadırlar.

         Faruk Karagöz dostum işte böyle bir kişinin varlığını bildirdi. Yenigün mahallesi Metin sokakta ikamet eden bu kişi önceleri kendi işinde çalışıyormuş. Süpürgeciliğin elektrikli süpürge ve halı yıkama makinelerine yenilmesi sonucu başka bir işte asgari ücretle çalışmak zorunda kalmış. Zorunlu gıda giderlerini bile çoğu kez karşılayamadığını üzüntüyle öğrendim. Ev telefonları biriken borç yüzünden kesikmiş.

         Bu vatandaşımızın bir kızı bu sene üniversite sınavlarında Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Bölümünü kazanmış. Burs almadan eğitimini sürdürmesi çok zor. Çanakkale Biga da olan okul için kızımızın bir yurda yerleştirilmesi gerek. Okul masraflarını karşılamaları imkansız. Bunun için yardıma ihtiyaçları varmış.

         Kızcağız bir yandan üniversiteyi kazandığı için çok sevinçli, diğer taraftan da kazandığı okula gidemeyecek diye çok korkuyormuş. Göz göre göre kazandığı okula gidemezse yazık olacak.

         Sosyal Yardım Kuruluşlarının bu kızımıza sahip çıkmaları bir kişinin geleceğinin kurtulması açısından çok önemli. Tek istenen, bir veya birkaç kuruluşun eğitim bursu vermeleri. 


         Bu evladımız ve babasının ad ve adreslerini kendilerini afişe ederek rencide etmemek için buraya yazmıyorum. Yardımcı olacak kişi ve kuruluşlar e-postama yollayacakları iletiyle benden bilgi alabilirler. E-Posta adresim:  goleaydin@hotmail.com

Yayın Tarihi : 04.09.09 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder